המעבר להנעה חשמלית יוצר לא מעט אתגרים עבור יצרני רכב מסורתיים, אחד מהם הוא הצורך להמשיך ולייצר רכבים עם מנוע בעירה פנימית, גם כי העולם הכלכלי פשוט יתרסק אם אלו יפסיקו ברגע אחד לייצר רכבים עם מנועי בעירה פנימית. מדובר באתגר ניהולי ולוגיסטי לא פשוט בכלל וברנו בחרו בפתרון מעניין לדבר.
בכדי שתוכל להמשיך לייצר רכבי בעירה פנימית כל עוד יש בהם צורך, רגילים או היברידיים, רנו חתמה כעת על הסכם הבנות רחב היקף עם ג'ילי הסינית להקמת מיזם משותף לפיתוח ולייצור מנועים. המיזם יספק מנועי בעירה פנימית או מערכות הנעה היברידיות לרנו, ג'ילי או ליצרנים אחרים שירצו בכך. באמצעות המיזם רנו וג'ילי שואפות להפוך לשחקן גלובלי משמעותי בתחום.
המשמעות של המהלך הזה היא שרנו תפסיק לפתח ולייצר בעצמה מנועים, אותם היא מייצרת כיום גם עבור דגמי ניסאן ודאצ'יה, והיא פשוט תרכוש ישירות מהמיזם המשותף מנועים ומערכות הנעה לפי הצורך. כאשר המיזם יגיע למיצוי מלא הוא יכלול 17 פסי הרכבה למנועים, 5 מרכזי מחקר הוא פיתוח, הוא יתפרס על 3 יבשות ויעסיק מעל ל-19,000 עובדים. המיזם יהיה בעל כושר ייצור של מעל ל- 5 מיליון מנועים, יחידות הנעה היברידיות ופלאג-אין ותיבות הילוכים בשנה.
צריך לזכור שאמנם באירופה החל משנת 2035 תיאסר מכירה של רכבים בעלי פליטת CO2, אך העולם הוא גדול ויש לא מעט שווקים שרחוקים מאוד מהיכולת לבצע את המעבר המלא להנעה חשמלית. הפיכה של חטיבת המנועים לחברה נפרדת, כמיזם משותף, תאפשר לרנו את הגמישות הנדרשת בעידן זה מיצרן שעיקר המוצרים שלו אמנם נמכרים באירופה, אך לא מעט מהם גם במדינות כמו אפריקה ודרום אמריקה שם המעבר להנעה חשמלית הוא עדיין חלום רחוק.
המהלך הזה הוא חלק בלתי נפרד מהשאיפה של רנו, ויתר יצרני הרכב הגדולים בעולם, להפוך לחברת תוכנה ואספקת שירותי תחבורה e-mobility. זו לפחות התוכנית האסטרטגית של לוקה דו מאו, היו"ר החדש יחסית של קבוצת רנו, עבור החברה.