הונדה חושפת בתערוכת דטרויט את הגרסה לשוק האמריקאי של הג'אז 2014 החדשה, הצפויה להגיע לישראל לקרת סוף השנה.
הונדה חשפה היום (ג') בתערוכת דטרויט את הונדה ג'אז 2014 החדשה (דור שלישי לדגם) בגרסתה לשוק האמריקאי שבאופן לא מפתיע, זהה לחלוטין לג'אז החדשה שהוצגה שהוצגה בחודש יולי האחרון ביפן. הונדה צפויה להציג את הג'אז החדשה בגרסתה האירופאית, שלא תהיה שונה מזו האמריקאית או היפנית, בתערוכת ז'נבה הקרובה הנערכת בחודש מרץ. במהלך המחצית השנייה של 2014 הג'אז החדשה צפויה לנחות כאן בישראל, עוד לפניה תנחת בישראל הסיוויק סטיישן החדשה.
הג'אז האמריקאית (המשווקת שם כהונדה FIT), שונה במעט במידותיה מהגרסה לשוק היפני, אך בשתיהן בסיס הגלגלים התארך ב-30 מ"מ לעומת הדגם הנוכחי ועומד על 2,530 מ"מ. עיצוב תא הנוסעים מחדש לחלוטין יחד עם בסיס הגלגלים שהתארך, יוצרים מרווח גדול יותר לנוסעים עם נפח תא נוסעים שגדל בכ-140 ליטר ומרווח הרגליים מאחור (שהיה גדול גם כך) צמח בלא פחות מ-12.2 ס"מ.
כמו הדגם היוצא, גם כאן נמצא את "מושבי הקסם" של הונדה ועם קיפול המושבים מתקבל נפח הטענה עצום למכונית קטנה שכזו – 1492 ליטר שהם 172 ליטר יותר מהדגם הנוכחי. תא הנוסעים עוצב כאמור מחדש לחלוטין, אך הוא עדיין שומר על כל מאפייני הדגם היוצא כולל למשל 4 מחזיקי כוסות/בקבוקים קדמיים או חלון הרבע הקדמי. הונדה ממשיכה בקו העיצוב של תאי נוסעים "חלליים" מרובי משטחים וזוויות, אך ניכר כי הנדסת האנוש בג'אז החדשה מוצלח יותר ופיזור הכפתורים ידידותי יותר למשתמש.
בשוק האמריקי הג'אז החדשה תוצע עם מנוע אחד בלבד: 1.5 ליטר i-VTEC עם הזרקת דלק ישירה בהספק מרבי של 130 כ"ס ב-6,500 סל"ד ומומנט מרבי של15.8 קג"מ ב-4,600 סל"ד אשר ישודך לתיבת 6 הילוכים ידנית או CVT רציפה. צריכת הדלק לפי ה-EPA עומדת על 15.3 ק"מ לליטר (נתון לא סופי). יש לזכור שה-EPA (הסוכנות להגנת הסביבה האמריקאית) מציגה נתונים הקרובים יותר לתנאי המציאות מאלו האירופאים המפורסמים בישראל.
ביפן הדגם המוצע עם מנועים נוספים: 1.3 ליטר 100 כ"ס וכן יחידת הנעה היברידית חדשה המבוססת על מנוע 1.5 ליטר ובהספק כולל של 137 כ"ס המשודכת לתיבת 7 הילוכים כפולת מצמדים. יחידת ההנעה ההיברידית החדשה צפויה להציע שיפור של 37% בצריכת הדלק לעומת הדגם הנוכחי, כ-30 ק"מ לליטר.
הונדה תשווק את הג'אז החדשה לשוק האמריקאי מפס ייצור חדש שנפתח במקסיקו.