הונדה ג'אז החדשה נחשפת לראשונה. תשווק עם מנועים חדשים וחסכוניים יותר כולל תיבה כפולת מצמדים ויחידת הנעה היברידית חדשה המציעה צריכת דלק של 36.4 ק"מ לליטר.
הונדה חושפת היום לראשונה את הג'אז 2014 החדשה בגרסתה היפנית, דור שלישי לסופרמיני/מיקרוואן של הונדה שהוצג לראשונה ב-2001 ושיוצר במעל ל-4 מיליון יחידות עד היום. למרות שמדובר בגרסה לשוק היפני, בכל הקשור לעיצוב לא צפויים כל הבדלים משמעותיים בין הדגם האירופאי שישווק כאן בשנה הבאה לדגם היפני.
העיצוב של הג'אז החדשה שומר על קשר ישיר לדגם הנוכחי של הג'אז, אך הוא בעל עיצוב ספורטיבי וזוויתי/עתידני יותר דבר המעניק לדגם מראה מוחצן יותר ובעל נוכחות. הונדה ג'אז החדשה (פיט ביפן וארה"ב) ארוכה יותר מהדגם הנוכחי ב-55 מ"מ (3,955 מ"מ) ובסיס הגלגלים התארך ב-30 מ"מ (2,530 מ"מ), שאר המידות לא השתנו. תא המטען רחב וארוך יותר אך אנחנו עדיין לא יודעים לומר בכמה גדל נפחו.
הונדה ג'אז, שהיא סופרמיני מרווחת במיוחד לארבעה נוסעים, מרווחת יותר בדגם החדש עם גידול של 80 מ"מ במרווח מאחור והיא ממשיכה להיות מצוידת במושבי הקסם הנפלאים (Magic seats) המאפשרים את הפיכת החלל של המושב האחורי לתא מטען נוסף עם תקרה גבוהה במיוחד.
הדשבורד, כמו בכל דגמי הונדה, בעל מראה עתידני שלא תמיד קל לעיכול, אך לפחות הקונסולה המרכזית נראית מסודרת יותר לעומת הפיזור הכפתורים האנדרלמוסי בדגם הנוכחי. יש לציין שבתמונות אנחנו רואים את הדגם היפני המאובזר ביותר, כך שנאלץ להמתין ולראות איך יראה הדגם האירופאי הפחות מאובזר.
הונדה תשווק את הג'אז החדשה עם שלושה מנועים מסדרת מנועי "EARTH DREAMS TECHNOLOGY “ החדשה של הונדה - מנוע 1.3 ליטר 100 כ"ס, 1.5 ליטר 132 כ"ס ו-1.5 ליטר היברידי 137 כ"ס. יחידת ההנעה ההיברידית של הג'אז החדשה עושה שימוש בטכנולוגיית הנעה היברידית מקבילית (מצב EV - נסיעה על בסיס המנוע החשמלי בלבד) המחליפה את טכנולוגיית IMA הוותיקה והמיושנת שם המנוע החשמלי היה מנוע עזר בלבד.
יחידת ההנעה ההיברידית מבוססת על מנוע 1.5 ליטר במחזור אטקינסון בהספק מרבי של 110 כ"ס ב-6,000 סל"ד ומומנט מרבי של 13.7 קג"מ ב-5,000 סל"ד. מנוע הבנזין משודך למנוע חשמלי בהספק של 30 כ"ס ומומנט של 16.3 קג"מ וההספק הכולל של המערכת עומד על 137 כ"ס ו-17.3 קג"מ, זאת לעומת יחידת ההנעה ההיברידית כיום עם מנוע 1.3 ליטר והספק כולל של 98 כ"ס ו-17 קג"מ.
יחידת ההנעה משודכת לתיבת 7 הילוכים כפולת מצמדים i-DCD , במקום לתיבה רציפה כמו בדגם הנוכחי. יחידת ההנעה החדשה זוכה בנוסף בסוללות ליתיום-יון חדשה שכאמור, מאפשר לדגם לנסוע על בסיס המנוע החשמלי בלבד במהירויות עירוניות של עד 50 קמ"ש ולטווח של עד 3.0 ק"מ.
השיפור בצריכת הדלק בדגם החדש הוא משמעותי במיוחד עם צריכת דלק של 36.4 ק"מ לליטר לעומת 26.4 ק"מ לליטר. יש לציין שמדובר בתקן JC08 הפני שהוא נדיב במיוחד, אך עדיין מדובר בשיפור של 37% לעומת הדגם הנוכחי ואם נתייחס לצריכת הדלק האירופאית של הדגם הנוכחי, אז מדובר צריכת דלק של כ-30 ק"מ לליטר לעומת 21.5 ק"מ לליטר.
שתי יחידות הנעה נוספות יוצעו כאמור עם הג'אז החדשה ביפן, 1.3 ליטר בהספק של 100 כ"ס ו-12.1 קג"מ הצפוי להציע צריכת דלק של מעל ל-20 ק"מ לליטר ו-1.5 ליטר עם הזרקת דלק ישירה בהספק של 132 כ"ס ו-15.2 קג"מ שישווק בגרסת RS הספורטיבית של הג'אז. סביר להניח שלאירופה וישראל רק מנוע ה-1.3 ליטר יגיע (יחליף את מנוע ה-1.2 ליטר?) ובמקום מנוע ה-1.5 ליטר יוצע מנוע דיזל. המנועים ישודכו לתיבת הילוכים ידנית או רציפה CVT.