כחמש שנים בלבד לאחר שהציגה את הדור השני של הדגם, ב.מ.וו חושפת את דגמי 2020 החדשים של ה-X6, דור שלישי לקרוסאובר קופה של ב.מ.וו, הדגם שהמציא למעשה את את הקטגוריה הזו כאשר הושק לראשונה בשנת 2008. ב.מ.וו X6 החדש מציג עיצוב אגרסיבי יותר, תא נוסעים משודרג משמעותית שנלקח מה-X5, מנועים חדשים וחזקים יותר וכמובן, תוספת נכבדה של אבזור נוחות ובטיחות.
מבוסס על ה-X5 החדש, ב.מ.וו X6 החדש גדול ומרווח יותר מהדגם היוצא ועם אורך של 4935 מ"מ, רוחב של 2004 מ"מ, גובה של 1696מ"מ ובסיס גלגלים של 2975 מ"מ הוא בעיקר ארוך יותר ב-26 מ"מ מהדגם היוצא ועם תוספת נכבדה של 42 מ"מ לבסיס הגלגלים. הדגם נשענן על חישוקי "19 עד "22 כאשר דגמי הביצועים M של ה-X6 מצוידים כסטנדרט בחישוקי "21. דלת תא המטען, החשמלית כמובן עם אפשרות לפתיחה ללא מגע, חושפת תא מטען בנפח של 580-1,530 ליטר וקיפול המושבים מאחור נעשה באמצעות כפתורים בתא המטען.
העיצוב החיצוני של ה-X6 החדש הוא אבולוציה לדגם היוצא, במראה מודרני ואגרסיבי יותר. לגריל החדש וגדול הממדים נוספה תאורת LED עדינה הפועלת בחשיכה ופנסי החזית החדשים מצוידים כסטנדרט בתאורת LED אדפטיבית כאשר לקוחות הדגם יוכלו לשדרג לתאורת הלייזר המתקדמת של ב.מ.וו עם טווח תאורה של 500 מטר.
תא הנוסעים נלקח כאמור ישירות מה-X5 החדש - בשינויים קלים בלבד. רוכשי הדגם יקבלו עתה לא רק תא נוסעים איכותי ויוקרתי יותר למראה, אלא גם טכנולוגי יותר עם לוח המחוונים הדיגיטלי "12.3 החדש של ב.מ.וו, מערכת iDrive דור 6 עם מגע מרכזי "12.3, זאת בנוסף למשטח טעינה אלחוטי, תצוגה עילית, מספר כניסות USB, בקרת אקלים מפוצלת ל-4 אזורים, מושבים משודרגים, מערכת שמע Bowers & Wilkins Diamond+ 3D עם 20 רמקולים, מחזיקי כוסות עם חימום/קירור, גימור זכוכית לחלק מהמתגים, עיסוי במושבים ועוד.
ב.מ.וו תשווק את ה-X6 החדש עם מבחר של שני מנועי בנזין ושני מנועי דיזל, כולם משודכים לתיבת 8 הילוכים אוטו' ולמעט אופציה להנעה אחורית sDrive בדגם 40i לשוק האמריקאי, שאר גרסאות הדגם מצוידות כסטנדרט במערכת הנעה כפולה xDrive.
בפסגת ההיצע נמצא את דגם X6 M50i עם מנוע 4.4 ליטר טווין-טורבו V8 בהספק מרבי של 530 כ"ס ומומנט מרבי של 76.4 קג"מ, מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 4.3 שניות ולמהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש. דגם בנזין נוסף הוא דגם X6 xDrive40i המצויד במנוע 3.0 ליטר שישה צילינדרים טווין-טורבו בהספק מרבי של 340 כ"ס ומומנט מרבי של 45.9 קג"מ, מספיק לנתון 0-100 קמ"ש של 5.5 שניות ולמהירות מרבית של 250 קמ"ש.
היצע מנועי הדיזל כולל את דגם X6 M50d הבכיר המצויד במנוע 3.0 ליטר שישה צילינדרים עם 4 מגדשי טורבו המייצר הספק מרבי של 400 כ"ס ומומנט מרבי של 77.5 קג"מ, מספיק לנתון תאוצה של 5.2 שניות ומהירות מרבית של 250 קמ"ש. דגם דיזל נוסף הוא דגם X6 xDrive30d עם עם מנוע 3.0 ליטר שישה צילינדרים טורבו דיזל בהספק מרבי של 265 כ"ס ומומנט מרבי של 63.2 קג"מ, מספיק לנתון תאוצה של 6.5 שניות ולמהירות מרבית של 230 קמ"ש.
כל דגמי ה-X6 נשענים על מתלה עצמות עצה כפולות מלפנים ורב חיבורי מאחור, בדיוק כמו ב-X5 החדש, ובכל פינות הרכב נמצא בולמים אדפטיביים כסטנדרט. לקוחות הדגם יוכלו לשדרג לבולמים בכיול M הכוללים בחבילה מוטות מייצבים אקטיביים והיגוי אחורי. מתלי אוויר, המאפשרים את שינוי גובה המרכב ב-80 מ"מ ואיזון תמידי של המרכב יוצעו בדגם כאופציה. למעט דגמי M, לקוחות הדגם יוכלו להוסיף חבילת שטח הכוללת מיגוני גחון, דיפרנציאל M אחורי, מתלי אוויר ובורר מצבי נהיגה המתאים את ההנעה למשטחים שונים. דגמי M50i ו-M50d כוללים כמובן כיול M עם מערכת בלימה משודרגת, מערכת פליטה משודרגת, דיפרנציאל M אחורי, היגוי אחורי ומושבי ספורט כסטנדרט.
לקוחות הדגם יוכלו לבחור מבין חבילת עיצוב xLine עם הרבה כרום ומראה של רכב שטח או בחבילת M Sport המעניקה לדגם מראה ספורטיבי בהשראת דגמי M עם פגושים בעיצוב ספורטיבי יותר וגימור בשחור לגריל הקדמי, לחישוקי הגלגלים ומסגרת החלונות. תא הנוסעים מאובזר ומעוצב בהתאם לחבילה הנבחרת.
בתחום הבטיחות, X6 החדש מצויד בשפע של מערכות בטיחות מתקדמות, כולל בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי, ניטור שטחים מתים כולל תנועה חוצה מאחור, מערכת שמירה על מרכז נתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית הנתמכת במערכת הניווט להתאמת מהירות הנסיעה לדרך, בלימה אוטונומית התומכת בהתנגשות צד-חזית, מערכת נהיגה אוטונומית בפקקי תנועה ועוד.