עיקר החידוש, מנועי דיזל חסכוניים בנפח 1.6 ליטר שעדיין דואגים להשאיר את המיני זריזה יחסית
היא הייתה בהתחלה לבדה, ללא מתחרות, לאט לאט נוספו לרשימה מתחרות כמו הפיאט 500, אלפא מיטו, ועכשיו האודי A1 שלפי צבר ההזמנות, הולכת לעשות חיים קשים למיני של ב.מ.וו. לכן ב.מ.וו מעדכנת את דגמי הדור השני של המיני גם חיצונית אך בעיקר מתחת למכסה המנוע עם מנועי דיזל חדשים. קצת סוטה מאופייה המקורי של מכונית, קטנה ומהנה, למכונית קטנה וחסכונית.
עיקר השינוי החיצוני במיני קופר S הוא בפגוש הקדמי המכיל כונס אוויר "מרושע" יותר ופחות חמוד אך עיקר השינוי בו לא נראה והפגוש הקדמי אומר להיות ידידותי יותר להולכי רגל בעת מפגש. כל הגרסאות מקבלות פנסי LED מאחור. מבפנים, אין מהפכות חוץ ממסך תצוגה גדול השמאפשר להציג וידאו מ- iPod או כל מכשיר אחר דרך חיבור USB ואף מאפשר לצפות דרכו בעדכונים מהפייסבוק דרך אפליקציה חיצונית, בטיחותי? לא ממש.
לגלריה המלאה - מיני דגמי 2011 החדשים
בתחום המנועים החדשה הגדולה אלו מנועי הדיזל החדשים. ב.מ.וו מחליפה את מנוע הדיזל של PSA (פיג'ו סיטרואן) במנוע דיזל עצמאי שלה, 1.6 ליטר שמשרת את סדרה 1 בדגם 116d. למנוע שני הספקים שונים, 90 כ"ס במיני one ו- 110 כוחות סוס במיני קופר D. המנוע החזק יותר מספק מומנט של 27.5 קג"מ, המון לרכב קל יחסית וצריכת דלק משולבת של 25.6 ק"מ. בתחום הביצועים תציע המיני קופר S, 9.7 ש' 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 196 קמ"ש, גם יפה וגם אופה המיני הזו.
גם המיני ג'ון קופר וורקס, מקבלת את מתיחת הפנים, אך נשארת עם אותו מנוע 208 כ"ס ותוספות כגון מושבים שחורים עם תפרים אדומים וחישוקי 17 אינצ' בצביעה שחורה.
מיני 2011 מבט חוץ
מיני 2011 מבט פנים