ג'יפ ואגוניר S החשמלי
ג'יפ ואגוניר S.
ג'יפ ואגוניר S החשמלי
ג'יפ ואגוניר S.

ג'יפ מסירה את הלוט מעל הקרוסאובר החשמלי הייעודי הראשון של המותג, ג'יפ ואגוניר S, המבוסס על פלטפורמת STLA Large של קבוצת סטלנטיס. בשלב הראשון ג'יפ ואגוניר S ישווק עם הנעה חשמלית כפולה בהספק של 600 כ"ס, סוללה המאפשרת טווח נסיעה של כ-483 ק"מ ועם תג מחיר לא עממי של $71,995 עבור גרסת השקה מהודרת שתהיה זמינה רק בשוק האמריקאי. 

 

עם אורך של 4,886 מ"מ, רוחב של 1,900 מ"מ, גובה של 1,645 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,870 מ"מ, ג'יפ וגוניר S הוא קרוסאובר חשמלי גדול יחסית ודומה בגודלו לקאדילק אופטיק שנחשף לאחרונה. לצד תא מטען בנפח של 900 ליטר, יש גם תא מטען קדמי בנפח של 80 ליטר.

 

2024 ג'יפ ואגוניר S
ג'יפ ואגוניר S.

כאמור, בשלב ההשקה ג'יפ ואגוניר S ישווק עם מערכת הנעה חשמלית אחת בלבד, שני מנועים חשמליים בהספק כולל של 600 כ"ס ומומנט מרבי של 85.3 קג"מ, ולפי ג'יפ זה מספיק לנתון תאוצה 0-96 קמ"ש של 3.4 שניות, נתון שהופך את הדגם לדגם המהיר ביותר אי פעם של ג'יפ, והמהירות המרבית עומדת על 200 קמ"ש - לא רע עבור רכב במשקל של 2,570 ק"ג. ג'יפ דאגה להציג סרטון של מבחן תאוצה מול מודל Y פרפורמנס, הואגוניר S היה מהיר יותר באופן ברור אך לאור הפרש משמעותי של כ-$28,000 בין הדגמים, לא ממש בטוח כי מדובר באותו קהל יעד. 

 

ג'יפ ואגוניר S תא הנוסעים
עשיר ומרובה מסכים.

בתחתית המרכב מותקנת סוללת 400V גדולה בקיבולת של 100.5kWh המאפשרת ל- ואגוניר S טווח נסיעה של כ-483 ק"מ (נתון לא סופי, טווח בתקן EPA טרם נקבע). טעינה של 5-80% במטען ביתי 11kW אורכת כ-6.5 שעות וטעינה מהירה של 20-80% אורכת 23 דקות, ג'יפ מציינת כי טעינה מהירה של 10 דקות תאפשר תוספת של 160 ק"מ לטווח הנסיעה. 

 

למרות שמדובר בדגם של ג'יפ, יכולות שטח זה לא משהו שאתם יכולים לצפות לו למרות ההנעה הכפולה ובורר מצבי שטח (אוטו, שלג, חול וכו') עבור סוג של יכולות שטח תאלצו להמתין ל- ואגוניר S טרייל-הוק אותו ג'יפ חשפה במקביל כקונספט. 

 

2024 ג'יפ ואגוניר S
ג'יפ ואגוניר S.

פרשנות מודרנית לשפת העיצוב הנוכחית של ג'יפ העניקה לואגוניר S מראה מוצלח שמצד אחד שומר על מאפייני העיצוב המוכרים של ג'יפ, כמו גריל 7 הצלעות לדוגמה, ומצד שני אפשר לג'יפ להשיג מקדם גרר Cd נמוך יחסית של 0.29. 

 

2024 ג'יפ ואגוניר S טרייל-הוק קונספט
ג'יפ ואגוניר S טרייל-הוק קונספט.

חלל תא הנוסעים של ג'יפ ואגוניר S הוא המשך ישיר לכל מה שפגשנו בכל הדגמים האחרונים של ג'יפ, עיצוב וחומרים המעניקים תחושה עשירה לצד לא פחות מ-4 מסכים, "12.3 עבור לוח המחוונים והמסך המרכזי, "10.25 עבור הנוסע ועוד מסך עבור בקרת האקלים וחימום/אוורור/עיסוי המושבים. כל אלו נשלטים ע"י מערכת Uconnect 5 העדכנית של ג'יפ המבוססת על אנדרואיד וכוללת חיבור אלחוטי לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, עדכוני OTA, מפתח דיגיטלי, אפליקציה לשליטה מרחוק, פרופיל אישי למספר נהגים, אפיון אישי למסך הבית ועוד. 

 

ג'יפ ואגוניר S תא הנוסעים
ג'יפ ואגוניר S.

על חוויית השמע בדגם אחראית מערכת מבית McIntosh עם 19 רמקולים ובהספק של 1,200W. ברשימת האבזור העשירה נוכל למצוא גם גג פנורמי כפול, שקעי טייפ C לכל הנוסעים, חימום/אוורור גם לשורת המושבים מאחור, תאורת אווירה עשירה, פתיחה אלקטרונית לדלתות ועוד. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 21

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.