לאחר שסיפקה לנו בחודש שעבר הצצה ראשונה אל הדגם, ב.מ.וו חושפת כעת את דגם הביצועים 128ti במלוא הדרו. ב.מ.וו 128ti היא הוט האצ' קלאסית עם הנעה קדמית, מנוע 2.0 ליטר טורבו עם 265 כ"ס, כיול ספורטיבי ומתחרה ישירה ראשונה של ב.מ.וו לדגמים כגון גולף GTI החדשה, פוקוס ST ועוד. ב.מ.וו 128ti היא הדגם הראשון מזה 20 שנה העושה שימוש בצמד האותיות ti שהן קיצור ל"Turismo Internazionale" בו ב.מ.וו עשתה שימוש בעבר עבור דגמים ספורטיביים שונים.
ב.מ.וו 128ti מגשרת על הפער בין הדגמים הרגילים לדגם הביצועים M135i xDrive עם 306 כ"ס והנעה כפולה. העיצוב החיצוני נשענן על המוכר לנו מדגם M135i אך עם אלמנטים עיצוביים שלא ממש אופייניים למותג, כמו השילוב של צבע אדום בפגושים ועל הקליפרים. אין ספק כי ב.מ.וו מנסה כאן לפנות לאותו קהל צעיר יחסית של הגולף GTI ולא ופחות לקהל הבוגר יותר של המותג.
בחזיתה של ב.מ.וו 128ti נמצא מנוע 2.0 ליטר טורבו (B48) המייצר בדגם הספק מרבי של 265 כ"ס בין 4,750-6,500 סל"ד ומומנט מרבי של 40.8 קג"מ המתקבל בטווח של 1,750-4,500 סל"ד. המנוע משודך כסטנדרט לתיבת 8 הילוכים אוטו' (אין אופציה לתיבה ידנית) והוא מספק בדגם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 6.1 שניות ומהירות מרבית של 250 קמ"ש.
מעבר למנוע החזק, על הצד הדינמי של הדגם אחראים מתלי M Sport קשיחים יותר עם הנמכת מרכב של 10 מ"מ לעומת הדגמים הרגילים, מוטות מייצבים ובושינג קשיחים יותר שנלקחו ישירות מה- M135i, מערכת בלימה M Sport, דיפרנציאל מוגבל החלקה מסוג טורסן ועוד. בכל פינות הרכב נמצא חישוקי "18 עם צמיגי מישלין PS4 במידות של 225/40R18.
תא הנוסעים ממשיך באווירה הצעירה עם תפירה קונטרסטית באדום במושבים, דלתות, הגה ועוד, רקמת ti על המשענת המרכזית, נמצא גם גלגל הגה M Sport, דוושות בגימור מתכתי ועוד.
מחיר הדגם בשוק הגרמני יחל מ-41,500 אירו, תוספת נכבדה של כ-4,000 אירו לעומת הגולף GTI החדשה למרות שצריך לציין שהגרסה של ב.מ.וו מקבילה יותר לחבילת הביצועים של הגולף GTI שעדיין לא הוצגה כך שהפרש המחיר יהיה עוד קטן יותר. את ב.מ.וו 128ti נפגוש גם כאן בישראל במהלך שנת 2021 אך לאור התמחור הנוכחי של סדרה 1 החדשה קשה לראות איך הדגם הזה יתחרה כאן בגולף GTI בכל הקשור למחיר.