פיג'ו 308 החדשה 2014 תוצע בישראל עם מנוע 1.2 טורבו 130 כ"ס, תיבת 6 הילוכים אוטו' וברמת אבזור גבוהה.
פיג'ו 308 החדשה, מכונית השנה של אירופה לשנת 2014 ושהוצגה בעולם לפני כשנה, תושק במהלך חודש ספטמבר הקרוב בישראל. עם תחילת השיווק בישראל, ה-308 החדשה תוצע במרכב חמש דלתות האצ'בק (סטיישן צפויה בהמשך) ועם מנוע 1.2 ליטר טורבו 130 כ"ס ותיבת 6 הילוכים אוטו'.
פיג'ו 308 החדשה אמנם נשארת עם השם של הדגם המוחלף, זאת בהתאם למדיניות השמות החדשה של פיג'ו, אך בפועל מדובר במכונית חדשה לחלוטין עם פלטפורמה חדשה (EMP2) המאפשרת לדגם להיות קל יותר בכ-100 ק"ג מהדגם היוצא, מנועים חדשים מסדרת מנועי PureTech החדשה של פיג'ו וכן עם פילוסופיית תכנון תא הנוסעים i-Cockpit “המנקה" את תא הנוסעים מכפתורים מיותרים כך שעיקר השליטה במערכות השונות נעשית דרך מסך מגע מרכזי.
מידות הדגם לא השתנו במיוחד מהדגם היוצא: 4,253 מ"מ אורך, 1,804 מ"מ רוחב, 1,457 מ"מ ובסיס הגלגלים התארך ב-10 מ"מ בלבד לכדי 2,620 מ"מ. נפח תא המטען מצד שני גדל משמעותית ועומד על 420 ליטר ועם קיפול המושבים מאחור מתקבל נפח של 1,228 ליטר (811 ליטר עד לגובה המדף העליון).
כאמור, עם תחילת השיווק בישראל הדגם יוצע עם מנוע אחד - 1.2e-THP - מנוע שלושה צילינדרים טורבו עם הזרקת דלק ישירה בנפח של 1.2 ליטר המייצר הספק מרבי של 130 כ"ס ב-5,500 סל"ד ומומנט מרבי של 23.4 קג"מ החל מ-1,750 סל"ד. המנוע ישודך לתיבת 6 הילוכים אוטו' (יפנית) ומספק ביצועים נאים של 9.8 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 206 קמ"ש. צריכת הדלק המשולבת עם מנוע זה בשילוב עם מערכת עצור/סע עומדת על כ-20 ק"מ לליטר.
בהמשך ניתן לצפות שהדגם יצויד גם במנועי הדיזל החדשים, החסכוניים והנקיים של פיג'ו מסדרת BlueHDI. עם מנוע 1.6 ליטר BlueHDI עם 120 כ"ס ותיבת הילוכים ידנית, לדגם צריכת דלק משולבת של 32.2 ק"מ לליטר.
רשימת האבזור בדגם צפויה לכלול מסך מגע מרכזי, בקרת אקלים, תאורת LED ליום, שליטה מההגה על השמע והטלפון, כניסת USB, דיבורית BT, בקרת שיוט, חיישני תאורה וגשם, חישוקים קלים ועוד.
מחירים? רמת הגימור הבסיסית של הדגם תתמוחר ב-133,000 שקל, הדגם יוצע גם ברמת גימור פרימיום גבוהה במיוחד אך אין עדיין מחיר לגרסה זו.