מוטב מאוחר מאשר לעולם לא. לאחר 11 שנות ייצור ומכירות של קצת יותר מ-10,000 רכבים אשתקד באירופה, אלפא רומיאו מפסיקה את הייצור והשיווק של הג'ולייטה, המכונית שהייתה אמורה להצעיד את אלפא רומיאו למחוזות של הצלחה כמתחרה ישירה עם אופי איטלקי לפולקסווגן גולף אך כמו רבים מדגמי אלפא רומיאו גם הג'ולייטה בילתה את מרבית חיי הדגם שלה כמכונית נישה.
בשיא הצלחתה הג'ולייטה השיגה שיא מכירות של 78 אלף יחידות, באותה שנה (2011) פולקסווגן מכרה לא פחות מ-494 אלף יחידות מהגולף. בשנים האחרונות מכירות הג'ולייטה כבר התדרדרו אל מתחת ל-20,000 יחידות בשנה.
לזכותה של הג'ולייטה, שהוצגה לראשונה בתערוכת ז'נבה 2010, גם כיום היא נראית מצוין עם עיצוב כמו שרק האיטלקים יודעים לעשות, עיצוב שהזמן רק עושה לו טוב. הג'ולייטה לא הייתה מכונית רעה, היא פשוט לא הייתה מספיק טובה בכדי להתחרות בגולף בערכים החשובים לרוכשי הגולף כמו שימושיות, הנדסת אנוש, איכות תא נוסעים, טכנולוגיה ועוד. לפני שאתם צועקים עלי שמדובר ברכב פרימיום שמתחרה מול אודי A3 ולא מול הגולף, אז אתם אולי צודקים ביחס למחירים בישראל אבל אז הג'ולייטה נמצאת בנקודת נחיתות גדולה עוד יותר, למעט העבודה שהג'ולייטה חביבה יותר לנהיגה.
מחליפה לג'ולייטה? בשלב זה בטוח שלא, את המקום של הג'ולייטה יתפוס הקרוסאובר טונלה שהיה אמור להיכנס לייצור עוד השנה אך השיווק של הדגם נדחה לאחרונה לתחילת השנה הבאה בשל הרצון של מנכ"ל אלפא רומיאו החדש, ז'אן פיליפ אמפרטו שהיה עד לאחרונה מנכ"ל פיג'ו, לשווק את הדגם עם הנעה היברידית פלאג-אין מתקדמת על הצד היותר ספורטיבי. הטונלה יהיה דגם הפלאג-אין הראשון של אלפא רומיאו וסביר להניח שיחידת ההנעה ההיברידית פלאג-אין שלו תתבסס על יחידת ההנעה של הקומפאס PHEV החדש.