אודי A6 החדשה היא תצוגה מרשימה של פאר וטכנולוגיה, עם ממשק מסכים מרשים, מערכת הנעה מיקרו היברידית בכל דגמים ושפע של אבזור ומערכות בטיחות מתקדמות.
לאחר שחשפה בשנה שעברה את ה-A8 וה-A7 ספורטבק החדשות והבכירות יותר, אודי חושפת כעת את אחת המכוניות החשובות ביותר שלה, אודי A6 החדשה, דור חמישי למכונית הסאלון של החברה המתחרה בדגמים כגון ב.מ.וו סדרה 5, מרצדס E קלאס ועוד. אודי תציג את ה-A6 החדשה בתערוכת ז'נבה והשיווק באירופה יחל בחודש יוני הקרוב.
לאחר שפגשנו את ה-A8 וה-A7, קצת קשה להיות מופתעים מהעיצוב של ה-A6 החדשה וכדרכה של אודי בשנים האחרונות העיצוב החיצוני הוא אבולוציה מאופקת לדגם היוצא והמשך של קו העיצוב הסולידי עם קורט ספורטיבי של דגמי הסדאן הבכירים של אודי. הגריל הקדמי עצום הממדים ושימוש בטכנולוגיית תאורת LED מתקדמת ואקטיבית בפנסים מלפנים ומאחור - כולל אופציה לתאורת HD Matrix LED, מעניקים לדגם את המראה היוקרתי והמודרני המצופה מרכב בסגמנט הזה.
כמו כל הדגמים הבכירים באודי גם ה-A6 סדאן החדשה מבוססת על פלטפורמת MLB EVO. עם אורך של 4,939 מ"מ, רוחב של 1,886 מ"מ, גובה של 1,457 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,924 מ"מ, A6 סדאן החדשה גדולה רק במעט מהדגם היוצא - תוספת צנועה של כ-10 מ"מ לכל מימד. באודי מציינים כמובן שהמרווח לנוסעים בדגם שופר בכל המדדים, במיוחד ליושבי השורה האחורית. תא המטען, עם דלת חשמלית הניתנת לפתיחה ללא מגע, בעל נפח של 530 ליטר - כמו בדגם היוצא.
תא הנוסעים העשיר והטכנולוגי הוא כמובן העתק מדויק לתא הנוסעים של ה-A7 ספורטבק החדשה, עם שפע של חומרים איכותיים ותצוגה מרשימה של טכנולוגיה. הדגמים הבכירים יוצעו עם לוח מחוונים ווירטואלי "12.3, מסך מולטימדיה עליון בגודל של "10.1 ומסך מרכזי תחתון בגודל של "8.6 המאפשר שליטה על בקרת האקלים, המפוצלת ל-4 אזורים. מערכת MMI touch הנשלטת דרך המסך המרכזי כוללת ממשק המתופעל באופן דומה לתפעול של טלפון חכם, כולל צליל ורטט לאישור המגע. המערכת מאפשרת ליצור 7 פרופילי משתמש שונים עם לא פחות מ-400 אפשרויות שונות, כגון תחנות רדיו מועדפות, יעדים במערכת הניווט (אותם ניתן לעדכן מראש דרך המכשיר הסלולרי), כיוון המושבים ומראות הצד ועוד ועוד. המערכת כוללת בנוסף תפעול קולי טבעי כאשר הדגמים המצוידים במערכת navigation plus נהנים מתפעול קולי מורחב באמצעות טכנולוגיית ענן.
כמו ב-A8, גם כאן אודי התקינה מערכת הנעה מיקרו היברידית MHEV עם מנוע חשמלי המשמש כמתנע/אלטרנטור המחובר ברצועה למנוע ונעזר בסוללת ליתיום-יון. השילוב הזה מאפשר לדגם לשייט באמצעות המנוע החשמלי בלבד במהירויות של 55-160 קמ"ש וכן להניע/לכבות את הרכב על למהירות של 22 קמ"ש - מערכת עצור/סע מתקדמת. המערכת תניע את הרכב באופן אוטומטי כאשר היא מזהה תזוזה של הרכב מלפנים לאחר עצירה מלאה (או כמובן בהרמה של הרגל מדוושת הבלם). לפי אודי, בתנאי אמת המערכת מאפשרת חיסכון של 0.7 ליטר לכל 100 ק"מ של נסיעה.
היצע המנועים בשלב ההשקה כולל שני מנועי V6 טורבו בנפח 3.0 ליטר, בנזין אחד ודיזל אחד. מנוע הבנזין 3.0TFSI מיצר בדגם הספק מרבי של 340 כ"ס ומומנט מרבי של 51 קג"מ. מנוע זה משודך כסטנדרט לתיבת 7 הילוכים S-tronic כפולת מצמדים ולמערכת הנעה כפולה 'קוואטרו' והוא מספק בדגם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 5.1 שניות ומהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש.
מנוע הדיזל 3.0TDI מייצר בדגם הספק מרבי של 286 כ"ס ומומנט מרבי של 63.4 קג"מ. מנוע זה משודך כסטנדרט לתיבת 8 הילוכים אוטו' ולמערכת הנעה כפולה.
באודי מציינים כי הדגם יציע תחובה ספורטיבית יותר מהדגם היוצא, בזכות תכנון מחדש של מערכת ההיגוי הפרוגרסיבית (מהירה יותר כעת), אופציה למערכת היגוי אחורית, ותכנון מחדש של המתלים כולל אופציה לקפיצי אוויר. לקוחות הדגם יוכלו לשדרג לכיול ספורטיבי יותר של המתלים עם חבילת S-Line.
כיאה לחברה מובילה בתחום התחבורה האוטונומית, אודי A6 החדשה מצוידת בשפע של מערכות נהיגה אוטונומיות או סמי אוטונומיות, כולל מערכת חניה אוטונומית מתקדמת. מהרגע בו הרכב זיהה מקום חניה פנוי, הנהג יכול לצאת מהרכב ולהחנות אותו באמצעות המכשיר הסולולרי וכך גם להוציא את הרכב מהחנייה. בנוסף נוכל למצוא בקרת שיוט אדפטיבית עם שליטה חלקית על ההיגוי, נסיעה אוטונומית בפקקי תנועה עד 60 קמ"ש, בלימה אוטונומית עם סיוע של תנועה חוצה ועוד.