לקראת תחילת השיווק באירופה של האיוניק 5, יונדאי מסרה את הדגם (בגרסת טרום ייצור) למספר ערוצי Youtube כך שאנחנו זוכים לסקירות ראשונות על המכונית החשמלית המעניינת הזו של יונדאי, אותה נפגוש בהמשך השנה גם כאן בישראל.
הביקורות כפי שתוכלו לראות די נלהבות ולזה מפתיע במיוחד שכן יונדאי הלכה עם הדגם הזה על כל הקופה ושינתה את כללי המשחק המקובלים של מידות וסגמנטים. יש לכם לא מעט מה לצפות אז רק בקצרה: ליונדאי איוניק 5 אורך של 4,635 מ"מ, רוחב של 1,890 מ"מ, גובה של 1,605 מ"מ ובסיס גלגלים ענק של 3,000 מ"מ. יש גם תא מטען גדול במיוחד של 531 ליטר עד 1591 ליטר ועוד אחד קדמי קטן בנפח של 57 ליטר או 24 ליטר בהתאם לסוג ההנעה. לשורת המושבים השנייה מרווח רגליים עצום ואפשרות לכיוון חשמלי של המושבים שגם נעים על מסילה.
לדגם סוללה מתקדמת המאפשרת פעולה במתח של 400V או 800V, זה אומר שאת הדגם ניתן לטעון בהספק גבוה במיוחד של עד 350kW. שימוש במטען כזה מאפשר טעינה של 10-80 אחוז מקיבולת הסוללה בזמן של 18 דקות בלבד וטעינה של 5 דקות תאפשר לכם להוסיף כ-100 ק"מ לטווח הנסיעה. לדגם יכולת V2L המאפשרת הפעלה של רכבים חשמליים באמצעות הסוללה שבדגם (עד להספק של 3.6kW), זה גם אומר עקרונית שתוכלו לטעון רכב חשמלי אחר שנתקע בדרך.
רוכשי הדגם יוכלו לבחור בין שתי סוללות בקיבולת של 58kWh או 72.6kWh ומספר יחידות הנעה. את הסוללה הקטנה ניתן לקבל עם הנעה אחורית 167 כ"ס ו-36.5 קג"מ או שני מנועים להנעה כפולה בהספק כולל של 232 כ"ס ומומנט מרבי של 61.7 קג"מ. נתון התאוצה 0-100 קמ"ש בדגמים אלו עומדים על 8.5 שניות או 6.1 שניות, בהתאמה. את הסוללה הגדולה יותר ניתן לקבל עם הנעה אחורית 214 כ"ס או הנעה כפולה 302 כ"ס, כאן נתוני התאוצה עומדים על 7.4 שניות או 5.2 שניות בהתאמה. בשלב מאוחר יותר יהיה גם דגם N עם מעל ל-400 כ"ס. טווח הנסיעה המרבי, עם הסוללה הגדולה והנעה אחורית, עומד על כ-480 ק"מ (נתון לא סופי).
לצד כל זה נמצא המון אבזור נוחות ובטיחות, כולל מולטימדיה ולוח מחוונים דיגיטלי "12.3 האחד, משטח טעינה אלחוטי, בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירה על מרכז הנתיב ותמיכה במעבר נתיב אוטומטי בלחיצה על מוט האיתות, שקע 220V לנוסעים מאחור, שקעי USB לטעינה, בקרת אקלים מפוצלת, פרופיל אישי לכל נהג ועוד ועוד.