את האאוטלנדר החדש נפגוש בישראל רק ברבעון השלישי של השנה, בתקינה אמריקאית, אך בשוק האמריקאי הדגם כבר יצא לדרך וסקירות ראשונות הדגם עלו לרשת לאחרונה, מאפשרות לנו לקבל הצצה קצת מעמיקה יותר על כל השדרוגים והשיפורים אותם מציע הדגם החדש.
תזכורת: האאוטלנדר החדש מבוסס מכנית על ניסאן אקסטרייל החדש, כך שהדגמים חולקים את אותה פלטפורמה וגם את אותו מנוע 2.5 ליטר ותיבת הילוכים רציפה של ניסאן. יחד עם זאת לכל יצרן שמורה הזכות לכיול שונה של המתלים, של בידוד רעשים, של כיול שונה להיגוי או תיבת ההילוכים ובנוסף, מיצובישי התקינה בדגם מערכת הנעה כפולה משלה ולא את זו של ניסאן. כך שלמרות הדמיון המכני, אתם בהחלט יכולים לצפות לאופי שונה של שני הדגמים. כמובן שגם העיצובים שונים.
את מנוע ה-2.0 ליטר 150 כ"ס ו-19.6 קג"מ של הדגם הנוכחי מחליף כאן מנוע 2.5 ליטר אטמוספרי עם 181 כ"ס ו-25 קג"מ, לא מדובר כאן במהפכה אך תקבלו רכב נעים יותר לנהיגה ביום יום בזכות המומנט הגבוה יותר עם ביצועי תאוצה משופרים.
האאוטלנדר החדש גדול יותר מהדגם היוצא וממשיך כמובן להציע 7 מושבים, אך למרות שיפור במרווח הרגליים בשורה השנייה והשלישית, זו האחרונה עדיין מיועדת לילדים בלבד. לדגם אורך של 4.71 מטר (תוספת של 50 מ"מ), רוחב של 1.86 מטר, גובה של 1.75 מטר ובסיס גלגלים של 2.70 מטר (תוספת של 30 מ"מ). אחד השדרוגים המשמעותיים בדגם הוא תא הנוסעים החדש, עם עיצוב מינימליסטי, נקי ונעים לעין המציג בנוסף שדרוג כולל ומקיף לאיכות החומרים - מהפכה משמעותית עבור הדגם. מערכת המולטימדיה ("8-"9), גלגל ההגה ולוח מחוונים הדיגיטלי ("7 חלקי או "12.3 מלא) נלקחו ישירות מניסאן, למעט הממשק הגרפי שעבר התאמה קלה לדגמי מיצובישי.
יש כמובן גם אבזור עשיר יותר כמו תצוגה עילית, משטח טעינה אלחוטי, בקרת אקלים מפוצלת ל-3 אזורים, מספר שקעי USB מסוג טייפ A וטייפ C, חיבור אלחוטי לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, מערכת שמע של BOSE עם 10 רמקולים, תפעול קולי למערכת ועוד. נמצא גם שדרוג מקיף למערכות הבטיחות המתקדמות, כולן מגיעות כעת מניסאן וכוללות בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירה על מרכז הנתיב.