הונדה סיוויק 5 דלתות האצ'בק 1.8 ליטר אוטו' “ספורט” 2012 במבחן: אולי היא דומה לדגם היוצא, אך הסיוויק החדשה היא גרסה משופרת כמעט בכל התחומים, כולל במחיר.
כאשר הונדה השיקה את הדור הקודם של סיוויק האצ'בק 5D בשנת 2006 (דור שמיני לדגם), היה זה מופע ראווה של עיצוב עתידני וחללי, הן מהפנים והן מהחוץ ויחד עם מופע ראווה לא פחות מצד תג המחיר שהגיע גם למעלה מ-180,000 שקל ללא תוספות.
מעבר לעיצוב המוחצן והספורטיבי, הדור הקודם הציע התנהגות כביש טובה, מנוע 1.8 ליטר 140 כ"ס עם תיבה ידנית או 5 הילוכים אוטו' (רובוטית בהתחלה) וביצועים שאז נחשבו לטובים במיוחד בסגמנט המשפחתיות. התחומים בהן לא התבלטה הסיוויק האצ'בק היוצאת התבטאו באיכות החומרים עם פלסטיקה קשיחה ועם מתלים קשיחים עוד יותר, שאמנם תורגמו להתנהגות כביש תזזיתית, אך תרמו לנסיעה קופצנית ולא נעימה על כבישים משובשים, גם הקלים שבהם.
עם הונדה סיווק האצ'בק 2012 החדשה, הונדה לקחה את הסיוויק היוצאת, פתחה פנקס, רשמה את כל הטעון שיפור ובזו החדשה פשוט סימנה "וי" כמעט על כל סעיף אפשרי. בהונדה מתעקשים ש-80% מהסיוויק 2012 חדש לחלוטין והם אכן צודקים, כי למרות תחושת הדה-ז'וו, הכל שונה. למרות זאת, עדיין קצת קשה להשתחרר מהתחושה שהסיוויק החדשה מרגישה קצת יותר כמו מתיחת פנים מקיפה ולא דגם חדש לחלוטין, במיוחד בתא הנוסעים.
הונדה סיוויק האצ'בק 5D החדשה 2012 מחירים:
סיוויק 5D ידנית 1.8 ליטר קומפורט: 125,900 שקל.
סיוויק 5D אוטו' 1.8 ליטר קומפורט: 134,900 שקל.
סיוויק 5D אוטו' 1.8 ליטר ספורט: 144,900 שקל.
הונדה סיוויק האצ'בק 2012 - עיצוב:
כפי שהזכרתי בפתיח, בעוד הסיוויק היוצאת הייתה מהפכנית בעיצובה, זו החדשה היא יותר אבולוציה לדגם היוצא מאשר עוד רבולוציה, אך זה לא אומר שזה לא טוב או לא מוצלח בכל הקשור לעיצוב החיצוני, שכן הסיוויק האצ'בק 5D החדשה, נראית אלגנטית יותר, ארוכה יותר וכן, עדיין בעלת מראה עתידני שלא דומה לשום דבר אחר על הכביש.
כמו בכל דגמי הונדה החדשים, הונדה שמה דגש רב על שיפור בצריכת הדלק והעיצוב החדש לא נועד רק לשרת כמקדם מכירות, אלא בכדי להציע שיפור של ממש בצריכת הדלק עם מקדם גרר נמוך במיוחד ולא מעט שיפורים אווירודינמיים (בעזרת מהנדסי המירוצים של הונדה) שנועדו להציע צריכת דלק משופרת.
הונדה סיוויק האצ'בק 2012 – תא הנוסעים:
אם בחוץ התחושה היא של אבולוציה, כניסה אל תא הנוסעים משאירה את אותו הרושם ועוד יותר מכך. כך יוצא שלמרות שהרוב חדש וכמעט שום דבר לא נותר כשהיה, מי שיעבור מסיוויק האצ'בק היוצאת לזו החדשה ירגיש מיד בבית, אך בבית כזה שעבר שיפוץ כללי.
אז מה כולל "השיפוץ"? זה מתחיל מתא הנוסעים שאמנם עדיין מכיל פה ושם פלסטיקה קשיחה, אך בניגוד לדגם היוצא איכות החומרים הכוללת זכתה לשדרוג של ממש ותא הנוסעים שופע חומרים רכים ואיכותיים למראה ולמגע, בעיקר על הדשבורד והדלתות, חומרים שנלקחו ישירות מהאקורד הגדולה יותר. הדלתות מרופדות בבד זהה לריפוד המושבים, רך נעים ואיכותי.
אין ספק שבתחום איכות תא הנוסעים: חומרים, הרכבה, איכות הכפתורים השונים וכו', הסיוויק החדשה מציגה קפיצת מדרגה של ממש לעומת הדגם היוצא והישר לטעם האירופאי .
בהונדה לא וויתרו על המראה העתידני של תא הנוסעים של הסיוויק האצ'בק היוצאת, אך יחד עם זאת בהונדה דאגו לעשות סדר בבלאגן והפכו את הכל לקצת יותר פשוט, מסודר ומאורגן. אז אמנם לוח המחוונים לדוגמה כמו בדגם היוצא מחולק לשני מפלסים, אך הוא ברור יותר (אך עדיין עמוס) ואין כבר בליל של כפתורים הפזורים מסביב לנהג אלא הכל מאורגן בחטיבות כמו אצל כל המתחרות: יחידה נפרדת למערכת בקרת האקלים ויחידה נפרדת למערכת השמע.
אין ספק שהנדסת האנוש בסיוויק החדשה טובה מזו היוצאת, אך היא לא חפה משגיאות. כפתורי מערכת בקרת האקלים קטנים מידי וכך גם המסך המציג את הטמפרטורה. גם מסך מחשב הדרך המורחב (i-MID ) הממוקם לצד מד המהירות, אמנם מציג נתונים רבים, אך הוא לא ברור במיוחד באור יום והתפעול שלו דרך הכפתורים של ההגה מסורבל ולא אינטואטיבי.
בתחום הפרקטיקה יש את כל מה שצריך לנוחות הנוסעים עם תאי אחסון רבים כולל אחד יעיל מתחת למשענת המרכזית, המכיל גם את הכניסות (AUX+USB) למערכת השמע יחד עם שקע טעינה, אך מורגש חסרונו של תא אחסון פתוח בקונסולה המרכזית והתאים בדלתות קטנים יחסית. לרשות הנוסעים יש 8 מחזיקי כוסות/בקבוקים שימושיים (6 ברמת הגימור קומפורט).
למרות שהסיוויק החדשה כמעט ולא שונה במידותיה מזו היוצאת ובסיס הגלגלים הצטמצם ב-45 מ"מ, היא מרווחת יותר מלפנים מזו היוצאת וביחד עם שטח חלונות גדול יחסית, מלפנים התחושה אוורירית מרווחת ונעימה למדי. מאחור לעומת זאת, הסיוויק האצ'בק החדשה ממקמת את עצמה בתחתית קטגוריית המשפחתיות כאשר מרווח הברכיים דומה למה שתמצאו בכל סופרמיני מודרנית, אך הבעיה הגדולה נמצאת בחוסר האפשרות להכניס את כפות הרגליים אל מתחת למושב הנהג (שזה במצבו הנמוך) ומרווח הראש, יאתגר אתר כל מי שגובהו מעל 1.80 מטר.
כן יש לציין לחיוב את הכניסה הנוחה במיוחד אל המושב האחורי, בהחלט משהו שיש לכל היצרנים ללמוד מהונדה המאפשרת פתיחה של כמעט 90 מעלות לדלתות מאחור, מה שמספק מפתח רחב במיוחד ומאפשר להכניס ילדים למושבי בטיחות בצורה נוחה וקלה. בנוסף, אי אפשר שלא להזכיר את מושבי הקסם המתקפלים אשר הפוכים את המרחב מאחור לתא מטען גדול לנסיעת חפצים כגון עציצים וכו'.
אם הזכרנו את נושא המטען, אז תא המטען מאחור, הוא אולי זה שגונב מקום מהספסל האחורי שכן הוא ענק (410 ליטר), עם תא אחסון שימושי ברצפה ועם קיפול המושבים (קל ונוח) מתקבל תא מטען שטוח לחלוטין (1308 ליטר).
סיוויק האצ'בק 2012 החדשה, משווקת בשתי רמות גימור, 'קומפורט' ו'ספורט'. רמת הגימור הבסיסית, נדיבה מבעבר וכוללת בין היתר: חישוקי "16 קלים, 4 חלונות חשמל אוטו', מראות חשמליות, חיישן תאורה, מערכת בקרת אקלים, משענת יד מרכזית, מחשב דרך מורחב i-MID, מערכת שמע מקורית עם כניסות AUX+USB עם שליטה מההגה ועוד.
רמת הגימור ספורט הנבחנת מוסיפה לרשימת האבזור בין היתר: בקרת אקלים דו אזורית, חיישן גשם, חישוקי "17, גלגל הגה מעור, משענת אמצעית אחורית, 6 רמקולים למערכת השמע (במקום 4).
הונדה סיוויק האצ'בק 2012- יוצאים לדרך:
בדור התשיעי של הסיוויק, הונדה עדיין ממשיכה להציע לנו את מנוע ה-1.8 ליטר ואת אותה תיבת 5 הילוכים אוטו' מהדור הקודם, אך כמו בכל המקרים, שני אלו זכו למקצה שיפורים מקיף, בעיקר לטובת צריכת דלק משופרת ויש לציין שזה בהחלט מורגש בתחנת הדלק עם צריכת דלק של 13.1 ק"מ לליטר לאורך המבחן (השקה) שהיה בעיקרו בינעירוני, אך נמרץ. ישנו גם כפתור ECO המאפשר ומעודד חיסכון נוסף בצריכת הדלק.
מנוע ה-1.8 ליטר זכה לתוספת הספק זניחה של 2 כ"ס עם הספק העומד על 142 כ"ס ב-6,500 סל"ד ו-17.7 קג"מ ב-4,300 סל"ד. המנוע משודך כאמור לתיבת 5 הילוכים אוטו' עם תפעול הילוכים מההגה (בכל רמות הגימור). תיבת ההילוכים עצמה, קלה במספר קילוגרמים מזו ששרתה את הדגם היוצא.
בפועל על הכביש, זה מרגיש כמעט ללא שינוי לעומת הדגם היוצא, כלומר יש מספיק כוח ועקיפות נעשות בקלות יחסית עם כ-8 שניות בהאצת ביניים 80-120 קמ"ש ותיבת ההילוכים הגם שמכוונת לחיסכון בצריכת הדלק, חלקה ומהירה והמנופים על ההגה שימושיים לנהיגה ידנית. אבל, יש לציין שבעידן מנועי הטורבו, זה כבר לא מספיק ובכדי לקבל ביצועים כמו רוב מנועי הונדה, יש למשוך את הסל"ד אל חלקו העליון ושם המנוע משמיע את קולו, לא באופן חריג, אבל יש כאן פחות תחושת "פרימיום" שהמותג הונדה זוכה לה, לעומת התחושה במנועי הטורבו והנהיגה על המומנט הזמין בהם.
המושבים נוחים למדי ומספקים תמיכה טובה לגוף ובד הריפוד רך, נעים ואיכותי, אך יש לציין שבכדי לספק שדה ראייה מרבי (שזה חיובי כמובן), המושבים ממוקמים גבוהה יחסית גם במצבם הנמוך ביותר וישנה תחושה מסוימת של ישיבה על הרכב ולא בתוך הרכב. עם של כוונונים להגה ולמושבים, ניתן בקלות למצוא תנוחת נהיגה נוחה עם שדה ראיה טוב לפנים ולצדדים. הראות לאחור אמנם עדיין מוגבלת בשל החלון הצר, אך בזכות מיקום מחדש של הכנף האחורית, ישנו שיפור בנושא זה.
בידוד הרעשים, זו עוד נקודה ששופרה לעומת הדגם הקודם ותא הנוסעים שקט למדי בשיוט ב-100 קמ"ש ללא כל רעשי מנוע ועם מעט רעשי רוח וכביש למרות צמיגים בשרניים. מעבר לכך במהירויות גבוהות יותר, ישנו רעש במידה סבירה ומקובלת ובסך הכל הסיוויק היא מבין הטובות בתחום בקטגוריה.
כפי שהוזכר בפתיח, אחת התלונות העיקריות על הדגם היוצא הייתה על נוחות נסיעה קופצנית בכל מקום בו הכביש היה פחות ממושלם. בסיוויק האצ'בק החדשה, הונדה עבדה לא מעט על כיול המתלים (במיוחד על אלו מאחור) ולמרות שמדובר באותה קונפיגורציה, נוחות הנסיעה טובה יותר מהדגם היוצא וטובה באופן כללי.
אמנם אי אפשר לכנות את הסיוויק האצ'בק החדשה רכה והמתלים עדיין על הצד הקשיח ובעיר בנסיעה איטית של עד 30 קמ"ש היא תקפץ (אך בנימוס) על מפגעי אספלט זדוניים, אך ככל שהמהירות עולה, נוחות הנסיעה משתפרת ובכביש הבינעירוני והמהיר, הסיוויק יודעת לטפל היטב בשיבושים בצורה בוגרת ומוציאה את העוקץ מכל מהמורה. בסך הכל בהחלט ניתן לומר שכיול המתלים של הסיוויק 5D החדשה מכוון לטעם האירופאי.
הערה: יש לציין שמכונית המבחן ברמת גימור ספורט, מצוידת בצמיגים בחתך נמוך למדי (225/45R17) וסביר להניח שבדגם קומפורט עם צמיגי 215/55R16, נוחות הנסיעה תהיה טובה יותר.
להונדה ישנה בישראל סוג של תדמית ספורטיבית וכך גם הפרסומות מנסות לשווק אותה, למרות שלמעט דגמי הספורט הטהורים, ברוב המקרים זו בעיקר תדמית. אני מזכיר זאת שכן הסיוויק האצ'בק הקודמת, ידעה להציע התנהגות כביש טובה יחסית והרגישה קלת רגליים. הסיוויק החדשה, עושה זאת באופן דומה, אך מרוכך ופחות חד ותזזיתי, אך עדיין עם שפע של רמת אחיזה (במיוחד מאחור), זווית גלגול מתונה והתנהגות ניטרלית ובטוחה.
למרות זאת, הסיוויק החדשה (כמו הקודמת) לא מהנה לנהיגה במובן הקלאסי של המילה. כי עם הגה שהוא קל ונעים בעיר, אך נשאר כך גם מחוץ לעיר, זה מקשה על נהיגה מדויקת, אך יותר מכל וכמו ברוב דגמי הונדה החדשים, הנהג לא זוכה לשום פידבק מהמכונית והתחושה היא מאוד מלאכותית גם אם היכולות גבוהות ומעל הממוצע.
הונדה סיוויק האצ'בק 2012 החדשה – סיכום מבחן:
הונדה סיוויק האצ'בק 5D החדשה, היא בהחלט שיפור משמעותי מהדגם המוחלף כמעט בכל התחומים שתצביעו עליהם, בין אם זה באיכות החומרים או נוחות הנסיעה, צריכת הדלק או בידוד הרעשים ועוד.
תא הנוסעים, למרות המראה העתידני, הוא מקום שנעים לשהות בו מעמדת הנהג או הנוסע שלצידו בייחוד ברמת האבזור הגבוהה (אך לא יוצאת הדופן), התנהגות כביש טובה המספקת שפע של בטחון לאוחז בהגה ונוחות הנסיעה המשופרת. בהתעלמות מהמחיר, הסיוויק האצ'בק החדשה בהחלט מצדיקה את התדמית והיא מכונית איכותית ומהטובות שיש בקטגוריה.
בהתחשב במחירה ובחסרון המשמעותי של המרווח המצומצם לנוסעים מאחור, הסיוויק החדשה היא רק מכונית טובה, עם תמחור גבוהה מידי. מצד שני, וכפי שאנשי הונדה אוהבים לציין, הונדה, והסיוויק בפרט, היא עדיין אחד המותגים עם שמירת הערך הטובה ביותר בשוק הישראלי, כך שבשורה התחתונה תוספת המחיר לעומת רוב המתחרות המציפות את שוק הליסינג היא כמעט חסרת משמעות.
הונדה סיוויק האצ'בק 2012 ספורט 1.8 אוטו' | |
שנת הצגת הדגם | 2012 |
מנוע | 4 צילינדרים |
נפח | 1,798 סמ"ק |
הספק | 142 כ"ס ב-6,500 סל"ד |
מומנט | 17.7 קג"מ ב-4,300 סל"ד |
0-100 קמ"ש | 11.1 שניות |
מהירות מרבית | 210 קמ"ש |
הנעה | קדמית |
תיבת הילוכים | אוטו' 5 הילוכים טיפטרוניק |
תצורת מרכב | 5 דלתות האצ'בק |
אורך/רוחב/גובה (מ"מ) | 4,300/1,770/1,440 |
בסיס גלגלים | 2,595 מ"מ |
נפח תא מטען | 410-1308 ליטרים |
צמיגים | 225/45 R17 |
משקל | 1,285 ק"ג |
צריכת דלק (יצרן) | 15.62 ק"מ לליטר |
צריכת דלק מבחן | 13.1 ק"מ לליטר |
מבחני ריסוק | 5 כוכבים |
בטיחות | 6 כריות אוויר EBD+ABS+VSA+HSA |
מפרט מלא |