תחנת הטעינה הניידת תאפשר לצמצם את המחסור בעמדות טעינה מהירות ובנוסף, תאפשר טעינה במקומות בהן אין צורך בעמדות קבועות.
אין ספק בדבר אחד, קבוצת פולקסווגן, הכוללת את מותגי הרכב פולקסווגן, אודי, סיאט, בוגטי, למבורגיני וסקודה, שמה הרבה ביצים בסל ההנעה החשמלית. המהלך האסטרטגי של קבוצת פולקסווגן לעבר הנעה חשמלית להמונים כולל הקצאה של 50 מיליארד דולר בשנים הקרובות לרכישת סוללות, הבטחה לשיווק של מעל ל-20 דגמים עם הנעה חשמלית עד לשנת 2022 ויעד מכירות שאפתני של 10 מיליון רכבים חשמליים עד לשנת 2025.
בכדי לעמוד ביעדים שהציבה לעצמה ובדרישה שתלך ותגדל לעמדות טעינה ציבוריות, שעדיין רחוקות מפריסה אופטימלית במערב אירופה, פולקסווגן מציגה עמדת טעינה ניידת לרכבים חשמליים - מטען נייד/סוללת גיבוי לעולם הרכב.
העמדה שפולקסווגן מסוגלת לאפשר טעינה במקביל של עד 4 כלי רכב. לעמדה סוללות בקיבולת כוללת של 360kWh, קיבולת שלפי פולקסווגן תאפשר טעינה של עד 15 רכבים - בהתחשב שאף רכב לא מתחבר לעמדת הטעינה עם סוללה ריקה. כאשר קיבולת העמדה עומדת על פחות- 20%, ניתן להחליף את הסוללה שבעמדה באחת חדשה. את העמדה ניתן לחבר לרשת החשמל (טעינה בהספק של עד 30kW) או למערכת של פאנלים סולאריים ובכך לוותר על הצורך בהחלפת הסוללה בעמדה.
פולקסווגן תציב מספר עמדות ניידות כאלו בעיר הבית שלה וולפסבורג, בחניונים פתוחים ועוד, והחל משנת 2020 היא תחל בייצור מסחרי של העמדה, אשר תאפשר לתמוך במתקפת הדגמים החשמליים של הקבוצה.