יונדאי מסרה השבוע לעיריית קופנהאגן 15 רכבי מימן ix35 FCEV, אות לתחילת הייצור הסדרתי של הדגם.
לרגל פתיחתה של תחנת הדלק המימנית הראשונה בדמנרק, מסרה החטיבה האירופאית של יונדאי צי של 15 רכבי מימן -ix35 FCEV – אשר ירדו לראשונה הישר מפס הייצור הסדרתי של הדגם וישרתו את עובדי עיריית קופנהאגן.
יונדאי ix35 FCEV, יהיה רכב המימן הראשון באירופה בייצור סדרתי מוגבל. יונדאי מתכננת לשווק/לייצר עד שנת 2015 רק-1000 יחידות מהדגם, בעיקר עבור אירופה, זאת כחלק מניסוי שדה גדול ממדים. נכון להיום, מחירו של רכב כזה עומד על כ-$100,000, אך ביונדאי ציינו בעבר שמחיר היעד שלהם הוא כ-$50,000 ליחידה. יש לציין שעיקר השיווק יעשה לציי רכב ממשלתיים או חברות ולא ללקוחות פרטיים.
אמנם רק לפני כשנה יונדאי חשפה את הרכב המימני הראשון שלה, אך החברה החלה לעסוק במחקר בתחום תאי דלק כבר משנת 1998.
יונדאי ix35 FCEV (דור שני) עושה שימוש במנוע חשמלי בהספק מרבי של 136 כ"ס. הרכב מצויד בנוסף בסוללת ליתיום-יון גדולה (21kwh) המשמשת בעיקר לתחילת תנועה או לסיוע בזמן האצה חזקה. את המימן לתא הדלק מספקים שני מכלים לחץ כבדים, היושבים משני צידי הציר האחורי בתחתית הרכב, בקיבולת של 144 ליטר (5.64 ק"ג). הסוללה והמכלים מעמידים את משקל הדגם על כ-1,800 ק"ג, כ-200 ק”ג יותר מדגם הבנזין של ה-ix35. ביצועים? 12.8 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 160 קמ"ש. טווח הנסיעה המרבי עומד על כ-594 ק"מ, וזה היתרון המשמעותי ביותר של רכב מימן על רכב חשמלי כיום.