הונדה תציג בשנת 2016 מכונית מימן שתשווק באופן סדרתי, יורשת ל-FCX Clarity.

הונדה FCV קונספט

באופן מקרי או שלא, במקביל לחשיפת שמה המסחרי של מכונית המימן הסדרתית של טויוטה, טויוטה מיראי, הונדה חשפה היום (יום ב') ביפן את הונדה FCV קונספט, קונספט למכונית תא דלק מימני כקדימון למכונית סדאן מימנית שהיא תחל לשווק במרץ 2016 - תחילה ביפן בלבד ובהמשך בארה"ב ומערב אירופה.

 

הקונספט FCV שהוצג היום ביפן ויוצג השבוע גם בתערוכת לוס אנג'לס, הוא גלגול מתקדם וקרוב יותר לפס הייצור לקונספט FCEV שהונדה הציגה בשנה שעברה בלוס אנג'לס. להונדה FCV מנוע חשמלי בהספק של 135 כ"ס, זהה בהספקו למנוע המשמש את מכונית המימן של טויוטה.

 

לפי הונדה, דגם הייצור של ה-FCV יהיה הראשון בעולם להציע מערכת הנעה על בסיס תא דלק מימני שכולה מאוכסנת בתא המנוע מלפנים, זאת בניגוד לכל מכוניות המימן כיום בהן מערכת התא דלק נמצאת מאחור-מרכז והמנוע נמצא מלפנים. לפי הונדה זה מאפשר לה גמישות רבה יותר בתכנון תא הנוסעים. טווח הנסיעה לפי הונדה יעמוד על כ-485 ק"מ (בדיוק כמו אצל טויוטה) ואת מיכל המימן ניתן למלא בזמן של 3-5 דקות.

 

הונדה FCV היא תולדה של שנות מחקר רבות שהונדה ביצעה בתחום הנעת מימן - עוד מסוף שנות ה-80 - ובמיוחד, יישום שהוא תוצאה של ניסוי שדה רחב היקף שהונדה ביצעה עם מכונית המימן שלה FCX CLARITY – מכונית מימן שיוצרה בכמה עשרות יחידות אשר שהונדה הציעה בחכירה בלבד ובמספר מצומצם של אזורים בעולם (בעיקר דרום קליפורניה) בין השנים 2008-2014.

 

 

 

תגיות: הונדה
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.