לקראת 2016, סיאט משדרגת הקופרה עם תוספת 10 כ"ס ומומנט המושג בטווח רחב יותר של סל"ד.
אם ה-280 כ"ס של הגרסה הבכירה של סיאט לאון קופרה החדשה לא מספקים אתכם, סיאט תחל בקרוב להציע את הקופרה 290: תוספת של 10 כ"ס להספק המרבי ומומנט זהה אך המושג בטווח רחב יותר של סל"ד. הקופרה 290 החדשה מחליפה את דגם ה-280 של הקופרה.
סביר להניח שמדובר בעיקר בצעד שיווקי של סיאט, גם בכדי ליצור בידול ברור יותר לעומת הקופרה 265 וגם בכדי לתת מענה למתחרות שבדרך. תוספת ההספק מקזזת 0.1 שניות בזמן התאוצה 0-100 קמ"ש: 5.7 שניות לעומת 5.8 שניות עם תיבת DSG (5.8 ש' עם תיבה ידנית).
המומנט המרבי לא השתנה ועומד על 35.7 קג"מ, אך הוא מושג כעת בטווח רחב יותר של סיבובי מנוע בין 1,700-5,800 סל"ד בקופרה 290 לעומת 1,700-5,600 סל"ד בקופרה 280. השיפור בהספק הגיע תודות לשינויים קלים בנעשו במנוע ובמערכת הפליטה. בנוסף לכך בוצעו שינויים קלים נוספים בכדי לחדד במעט את התנהגות הדגם, כגון שינויים בתוכנת מערכת הבולמים האדפטיביים (DCC) ועוד.
הקופרה 290 תוצע כסטנדרט עם תאורת LED מלאה, חישוקי "19 בגימור טיטניום, דיפרנציאל מוגבל החלקה, בולמים אדפטיביים ובורר מצבי נהיגה. בנוסף לכך, את חבילת הביצועים שניתן להוסיף לדגם, ניתן לשדרג כאופציה עם בלמי ברמבו, חישוקי גלגלים בעיצוב ייחודי וצמיגים דביקים יותר (זה המפרט בו הקופרה שברה את שיא הנורבורגרינג להנעה קדמית).
גרסת ה-290 תוצע בכל גרסאות המרכב של הלאון – האצ'בק חמש דלתות, SC שלוש דלתות ו-ST סטיישן. למיטב הבנתנו, המשלוחים הבאים של הקופרה לישראל, שהושקה כאן רק בחודש שעבר, יוצעו בגרסת ה-290 של הדגם.