שברולט סוניק שתושק בישראל בחודשים הקרובים, תציע מרחב לנוסעים, תיבת 6 הילוכים וצריכת דלק חסכונית.
שברולט סוניק, זה השם הרשמי עכשיו בישראל במקום האוואו, תוצע בישראל הן בתצורת האצ'בק 5 דלתות והן בתצורת סדאן. שני מנועים בנפח 1.4 ליטר ו-1.6 ליטר יוצעו בשתי התצורות יחד עם תיבת 5 הילוכים ידנית ותיבת 6 הילוכים אוטומטית, נדירה לסגמט הסופרמיני.
שברולט סוניק בישראל - החל מ-103 אלף שקל
פלטפורמה:
שברולט סוניק יושבת על פלטפורמת Gamma II החדשה שתשרת את כל דגמי הסופרמיני והמיני של GM, כמו את הספארק ואופל קורסה. הפלטפורמה יושבת על מתלה עצמאי מסוג מקפרסון מלפנים וחצי עצמאי על בסיס מוט פיתול מאחור. על כיול השלדה והמתלים, היו אחראים מהנדסי הקורבט ולפי שברולט, הסוניק החדשה תענה בזריזות לפקודת היגוי ותציע הנאה מנהיגה. הבלמים לעומת זאת פחות מרשימים עם דיסק מאוורר מלפנים ובלמי תוף בלבד מאחור.
לשברולט סוניק מידות א/ר/ג של :4039 מ”מ/1735 מ”מ/1517 מ"מ, עבור דגם ה-5 דלתות ועבור דגם הסדאן: 4399 מ”מ/1735 מ”מ/1517 מ"מ לשני הדגמים בסיס גלגלים זהה של 2,525 מ"מ. עם מידות אלו, מציעה הסוניק מרווח גדול יותר מרוב המתחרות כמו ה-פיאסטה או ה-פולו וקטנה רק מיונדאי i25. המושבים מאחור, ניתן להזחה מעבר לקיפול המושב ונפח תא עמוד על 235 ליטר בגרסת ה-5 דלתות ו-653 ליטר כאשר המושבים מקופלים. בגרסת הסדאן, נפח תא המטען עומד על 502 ליטר.
מנועים, ביצועים וצריכת דלק:
שני מנועים כאמור יוצעו עם הסוניק החדשה. המנועים ישודכו לתיבת 5 הילוכים ידנית או 6 הילוכים אוטומטית עם אפשרות לפעול ידני. המנוע הראשון בהיצע הוא 1.4 ליטר 100 כ"ס ב-6,000 סל"ד ו-13.35 קג"מ ב-4,200 סל”ד. עם מנוע זה, צריכת הדלק תעמוד על 16.7 ק"מ לליטר עם תיבה ידנית ו-14.7 ק"מ לליטר עם תיבה אוטומטית. בתחום הביצועים, 0-100 קמ"ש ב-12.2 שניות לידנית ו-13.1 לאוטומטית. המהירות המרבית היא 177 ו-175 קמ"ש בהתאמה.
המנוע הבכיר שישרת את הסוניק הוא 1.6 ליטר 115 כ"ס ב-6,000 סל"ד ו-15.8 קג"מ ב-4,000 סל”ד. עם מנוע זה צריכת הדלק תעמוד על 15.15 ק"מ לליטר עם תיבה ידנית ו-13.8 ק"מ לליטר עם תיבה אוטומטית. בתחום הביצועים, 0-100 קמ"ש ב-11.3 שניות לידנית ו-11.7 שניות לאוטומטית. המהירות המרבית תעמוד על 189 קמ"ש ו-186 קמ"ש בהתאמה.
נציין שנתוני צריכת הדלק הם לא לפי התקן האירופאי וקרובים הרבה יותר לנתוני האמת. לפי התקן האירופאי, נתוני צריכת הדלק יהיו טובים בהרבה. מידות הצמיגים הן 195/65R15 למנוע ה-1.4 ו- 205/55R16 למנוע ה-1.6 ליטר.
אבזור ובטיחות:
בתחום האבזור זו כמובן הערכה בלבד ובהתאם לרמת הגימור והמנועים. בקרת אקלים או מזגן מכני רגיל, כניסה ללא מפתח, מערכת שמע MP3 אינטגרלית עם כניסות USB+AUX+iPod, שישה רמקולים ברמת האבזור הגבוה, ארבעה בנמוכה. 4 חלונות חשמל, מראות מתקפלות חשמלית, כיסוי עוד להגה ולידית ההילוכים, הגה טלסקופי, מחשב דרך מתקדם, מושבים מתכווננים גם לגובה, אורות ערפל, שליטה מגלגל ההגה על מערכת השמע, קישורית BT ועוד.
בארה"ב מוצעת מערכת מתקדמת על בסיס OnStar המאפשרת לשלוט על הרכב מרחוק באמצעות הסמארטפון כולל פתיחה, התנעה, בדיקת לחץ אוויר בצמיגים ומצב הדלק.
בתחום הבטיחות, הסוניק מוצעת עם 6 כריות אוויר וכמובן שנמצא את כל שלל צרופי האותיות כולל מערכת בקרת יציבות ועוד. אנחנו צופים ללא פחות מ-5 כוכבי בטיחות במבחני הריסוק האירופאים, מה שיהווה שיפור עצום לעומת סכנת החיים של האוואו הקודמת שהשיגה רק כוכב וחצי במבחני הריסוק של NCAP.