עם עיצוב מוגזם וגם קצת מוזר, קיה חושפת את הטנדר פיק-אפ הראשון שלה, קיה טסמן (Tasman), שיתחרה מול דגמים כגון טויוטה היילקס, פורד ריינג'ר ועוד. קיה תחל לשווק את הטסמן במחצית הראשונה של 2025 ובכוונתה של החברה לשווק את הדגם לא רק בשוק הבית הקוריאני אלא גם באפריקה, במזרח התיכון אוסטרליה ועוד.
קיה טסמן מבוסס כמו כל טנדר על שלדת סולם ועם אורך של 5,410 מ"מ, רוחב של 1,930 מ"מ, גובה של 1870-1920 מ"מ בהתאם לגרסה ובסיס גלגלים של 3,270 מ"מ, הוא גדול יותר בכל המידות מטויוטה היילקס וקצת אורך יותר (40 מ"מ) מפורד ריינג'ר החדש.
לדגמי ההנעה האחורית של קיה טסמן כושר העמסה של 1,195 ק"מ ולדגמי ההנעה הכפולה כושר העמסה של 1,017 ק"ג, נתונים המציבים את הדגם קצת מעל המתחרים הישירים. לקיה טסמן כושר גרירה של עד 3,500 ק"ג, נתון זהה למתחרים הישירים, כושר מעבר מים של עד 80 ס"מ, אורך ארגז של 1,512 מ"מ וגובה ארגז של 540 מ"מ.
קיה טסמן ישווק במספר תצורות מרכב, כולל קבינה יחידה עם ספסל לשלושה וארגז ארוך עליו יהיה ניתן להתקין אבזור בהתאם לצרכים, כמו ארגז קירור לדוגמה, ועד לדאבל קבינה מפואר. את הגרסה האחרונה ניתן לקבל גם בגרסת X-Pro עם הגבהת מרכב של 28 מ"מ המגדילה את מרווח הגחון ל-252 מ"מ וחישוקי "17 הנועלים צמיגי שטח. כיאה לטנדר לפנאי ועבודה, קיה תשווק את הדגם עם מגוון של תוספות ושדרוגים.
רוכשי הדגם יוכלו לבחור מבין שני מנועים שונים: מנוע בנזין 2.5 ליטר טורבו, בהספק מרבי של 281 כ"ס ומומנט מרבי של 42.9 קג"מ, בשידוך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית (0-100 קמ"ש ב-8.5 שניות). המנוע הנוסף הוא מנוע 2.2 ליטר טורבו דיזל חדש בהספק מרבי של 210 כ"ס ומומנט מרבי של 44.9 קג"מ ואת מנוע זה ניתן לשדך לתיבת 6 הילוכים ידנית או 8 הילוכים אוטומטית (0-100 קמ"ש ב-10.4 שניות).
למעט דגמי הבסיס, כל שאר הדגמים מצוידים במערכת הנעה כפולה 4X4 כסטנדרט עם תיבת הפחתה. זו מערכת הנעה כפולה עם אפשרות לפעולה אוטומטית המשנה את תצורת ההנעה ההנעה לפי מידת האחיזה כאשר לנהג אפשרות בחירה מבין 3 מצבי נהיגה ומספר מצבי שטח כאשר דגם X-Pro מכוון השטח כולל גם מצב נהיגה בשטח מסולע. דגם X-Pro כולל בנוסף נעילת דיפרנציאל (e-LD) על הציר האחורי וכן בקרת שיוט לשטח X-Trek המאפשרת לבחור את מהירות הזחילה והרכב ידאג לכל השאר. נהג שלא מעוניין לשלוט על מערכת ההנעה לבד יכול לבחור במצב Smart שיעשה את הכל בשבילו, נהגים מנוסים יותר יוכלו לתפעל את הכל ידנית.
קיה הצמיגה לטסמן תא נוסעים מרשים למראה עם עיצוב בסגנון תעשייתי למרות שמדובר ברכב שבבסיסו הוא קודם כל רכב עבודה לפני שהוא רכב פנאי, יש כאן את כל הטכנולוגיה והאבזור שיש לקיה להציע, כולל מסך פנורמי "המשלב שני מסכי "12.3 ומסך "5 במרכזו, צמד משטחי טעינה, מצלמה היקפית עם מצב "שלדה שקופה", חיישני חנייה היקפיים, שקעי USB מלפנים ומאחור, מושבים קדמיים חשמליים עם זכרונות, חימום ואוורור, בקרת ירידה במדרון חכמה, מערכת שמע מבית Harman Kardon, מערכות בטיחות מתקדמות ועוד ועוד. לצד האבזור נמצא גם מגוון חללי אחסון בגדלים שונים, כולל מתחת לספסל האחורי, ואת המשענת המרכזית ניתן להפוך לסוג של שולחן עבודה.