הקונספט CXPERIENCE הוא קונספט למכונית סאלון גדולה עם הנעה היברידית פלאג-אין אותו תציג סיטרואן בחודש הבא בפריז.
עם הפסקת הייצור של ה- C6 לפני כארבע שנים, סיטרואן למעשה יצאה משוק מכוניות הסאלון האירופאי עם עוד מכונית סאלון שלא זכתה להצלחה. אם חשבנו שסיטרואן אמרה נואש מהסגמנט התחרותי הזה והנשלט ללא עוררין ע"י השלישייה הגרמנית, סיטרואן תציג בחודש הבא בפריז את הקונספט CXPERIENCE הרומז על כוונתה של סיטרואן לחזור ולהתחרות בשוק זה.
אם תשימו לב לשם הקונספט, שתי האותיות הראשונות והמודגשת, CX, הן צמד האותיות אשר שמשו את מכונית הסאלון המצליחה האחרונה של סיטרואן, CX אותה החליפה בשנת 1989 סיטרואן XM שלא הצליחה לשחזר את ההצלחה של ה- CX.
לדגם הקונספט אורך של 4.85 מטר ורוחב של 2.0 מטר, גובה נמוך למדי של 1.35 מטר ובסיס גלגלים ארוך של 3.0 מטר. את הדגם מניעה מערכת הנעה מסוג היברידי פלאג-אין המשלבת בין מנוע בנזין בהספק של בין 150-200 כ"ס לבין מנוע חשמלי בהספק של כ-100 כ"ס. טווח הנסיעה החשמלי של הדגם עומד על כ-60 ק"מ, לפי סיטרואן.
העיצוב החיצוני הקונספטואלי לא מתכתב עם שפת העיצוב הנוכחית של סיטרואן, אך עיצוב תא הנוסעים בהחלט שכן עם המינימליזם הקיצוני ושימוש בחומרים טבעיים ליצירת תחושה "ביתית". את חלקו הנכבד של הדשבורד תופס מסך ענק בגודל "19 עם אפשרות לחלוקת מסך. את מראות הצד מחליפים מצלמות ומסכים בצד הפנימי של הדלתות.
העיצוב החיצוני מיוחד ושונה ותצורת ההאצ'בק היא המשך המסורת של מכוניות סאלון האצ'בק של החברה, אך לא בטוח כי הדבקות בתצורת מרכב זה לסגמנט בו מרכב הסדאן שולט, זו הבחירה הנכונה עבור סיטרואן.