ג'יפ חושפת היום (ב') גרסאות פלאג-אין 4xe לשני הקרוסאוברים הקטנים שלה, ג'יפ רנגייד 4xe וג'יפ קומפאס 4xe. עבור ג'יפ זו כניסה ראשונה לתחום ההנעה ההיברידית והשימוש בסיוע חשמלי בדגמים המיועדים לשוק האירופי.
מערכת ההנעה ההיברידית פלאג-אין של שני הדגמים מתבססת על מנוע ה-1.3 ליטר טורבו החדש של ג'יפ ומנוע חשמלי המותקן על הציר האחורי ומאפשר הנעה כפולה. המנוע החשמלי מייצר הספק מרבי של 60 כ"ס ומנוע הבנזין מייצר הספק מרבי של 130 כ"ס לכדי הספק כולל של 190 כ"ס בדגמי לימיטד או 180 כ"ס לכדי הספק כולל של 240 כ"ס בדגם S וטריילהוק. מנוע הבנזין מייצר מומנט מרבי של 27.5 קג"מ והמנוע החשמלי מוסיף 25.5 קג"מ.
לפי ג'יפ, לדגמים נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של כ-7.5 שניות, מהירות מרבית של 200 קמ"ש ומהירות מרבית של עד 130 קמ"ש בנסיעה על בסיס המנוע החשמלי בלבד. סוללת ליתיום-יון בקיבולת של 11.4kWh תאפשר לדגמים טווח נסיעה חשמלי של כ-50 ק"מ. הסוללה מותקנת בחלקה מתחת לספסל האחורי שם גם נמצא מיכל הדלק שהוקטן בשל כך לנפח של 39 ליטר. הסידור הזה אפשר להשאיר את נפח תא המטען ללא שינוי עם 330 ליטר ברנגייד 420 ליטר בקומפאס.
לכל הדגמים מערכת הנעה כפולה eAWD כאשר מנוע הבנזין המשודך לתיבת 6 הילוכים אוטו' אחראי על הנעה הגלגלים הקדמיים והמנוע החשמלי על אלו האחוריים. בצמוד למנוע הבנזין ישנו מנוע חשמלי נוסף המשמש כגנרטור במתח גבוה לטובת טעינה יזומה של הסוללה באמצעות מנוע הבנזין.
למערכת שלושה מצבי פעולה עיקריים: מצב היברידי בו המערכת פועלת לטובת השגת נצילות גבוהה וצריכת דלק נמוכה, מצב חשמלי בו הנעיה מתבצעת באמצעות המנוע החשמלי בלבד, למעט מצבים קיק דאון בו מנוע הבנזין נכנס לפעולה לטובת האצה זרירזה. מצב E-SAVE מחולק לשני מצבים, האחד בו מצב הטעינה של הסוללה נשמר לטובת שימוש מאחור והשני בו הסוללה נטענת באמצעות מנוע הבנזין ובלימה רגנרטיבית עד לקיבולת של 80%.
לרשות הנהג בורר מצבי הנעה Jeep Selec-Terrain בעל חמישה מצבים לבחירה, כולל מצב אוטומטי, ספורט בו שני המנועים פועלים לטובת קבלת ביצועים מרביים, שלג, חול ובוץ וסלעים (בדגם טריילהוק בלבד). בנוסף, את כל אחד מהמצבים ניתן לשדך לשני מצבי פעולה של מערכת ההנעה כפולה: 4LOW בו המנועים פועלים בעוצמה מלאה לטובת מעבר של שטח קשה, 4WD Lock בו הרכב פועל באופן קבוע בהנעה כפולה עד למהירות של 15 קמ"ש.
חיצונית, למעט עיצוב ייחודי לחישוקים ופה ושם הדגשה קלה בכחול "היברידי" וכמובן פתח "תדלוק" נוסף, אין ממש הבדל ויזואלי משמעותי לעומת הגרסאות הרגילות. גם בתא הנוסעים לא נמצא הבדלים משמעותיים למעט התאמה של לוח המחוונים להנעה היברידית וכך גם במערכת המולטימדיה "8.4 של הדגם הכוללת מספר ממשקים ייעודיים לדגמים.
שני הדגמים ייכנסו לאולמות התצוגה באירופה בחודש ספטמבר הקרוב ואת שני הדגמים נפגוש גם כאן על כבישי ישראל.