פיג'ו HX1 קונספט היא תרגיל בעיצוב בלבד או רמז לפיג'ו 608 הבאה.
רק אתמול חשפנו את הידיעה על מכונית הקונספט HX1 של פיג'ו והיום (ב') פיג'ו חושפת רשמית את ה-HX1 קונספט, מכונית סאלון היברידית דיזל עם מקום לשישה נוסעים והרבה טכנולוגיה מעבר לעיצוב.
שפת העיצוב של הקונספט HX1 לא חדשה לנו ואותה זכינו לראות כבר בשנה שעברה בקונספט SR1 קבריולט, לכן אנחנו חושדים שזה קצת יותר מתרגיל בעיצוב וקצת יותר רמז לבאות. לקונספט HX1 מקדם גרר נמוך של 0.28 בלבד, המושג לא מעט בזכות הפרופורציות הייחודיות עם מידות של: 4.95 מטר אורך, 1.99 מטר רוחב ומידת גובה נמוכה של 1.39 מטר.
אחד החידושים המעניינים של הקונספט אלו חישוקי הגלגלים בעלי שבע הצלעות אשר נפתחים כשהרכב בתנועה ויוצרים חישוקים אטומים כמעט המקטינים את הגרר. מאחור, הכנף בחלקה העליון של דלת תא המטען, מתרוממת במהירויות של מעל ל-100 קמ"ש אך במקרה הזה לטובת שיפור כוח ההצמדה בחלקה האחורי. בכדי לאפשר כניסה ויציאה נוחה למכונית עבור ששת הנוסעים, פיג'ו הסירה את קורה B והתקינה דלתות הנפתחות בדומה לדלתות מספריים.
פיג'ו עושה שימוש במערכת הנעה היברידית מסוג Hybrid4 שראינו למעשה כמעט בכל מכונית קונספט של החברה בשנה האחרונה וגם בדגם ה-508 RXH האחרון. בקונספט פיג'ו משלבת בין מנוע טורבו דיזל בנפח 2.2 ליטר בהספק של 204 כ"ס המושדך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית ואחראי על הנעת הגלגלים הקדמיים. מאחור, מותקן מנוע חשמלי בהספק של 95 כ"ס המניע כמובן את הגלגלים מאחור. ההספק הכולל עומד על 299 כ"ס.
פיג'ו מוסיפה לראשונה למערכת Hybrid4, גם אפשרות לטעינת מערך הסוללות מה שמשפר טווח נסיעה חשמלי של כ-30 ק"מ. כמו בכל מערכת היברידית מסוג Hybrid4, ניתן לקבל הנעה קדמית בלבד, אחורית בלבד במצב EV, או כפולה. פיג'ו מציינת שצריכת הדלק של הקונספט עומדת על 31.2 ק"מ לליטר.