מערכת hybrid4 תאפשר לפיג'ו 3008 צריכת דלק של 26.3 ק"מ לליטר והספק של 200 כ"ס.

פיגו 3008 hybrid4 - האם גם כאן הדיזל ינצח?

פיג'ו שוברת את ה-שיווין בקרב החיסכון בין מנועי הדיזל להיברידי בנזין. עם חשיפת ה-hybrid4 3008 ההיברידית מבוססת מנוע דיזל לראשונה בעולם. המערכת ההיברידית מבוססת מנוע דיזל בנפח 2.0 ליטר בהספק של 163 כ"ס המניע את הגלגלים הקדמיים ומנוע חשמלי בהספק של 37 כ"ס המניע את הגלגלים האחוריים.

 

ההספק הכולל של המערכת הוא 200 כ"ס כאשר המומנט הכולל עומד על לא פחות מ-50.1 קג"מ בחלוקה של 30.6 קג"מ מלפנים ו-19.5 קג"מ לאחור. מנוע הדיזל מחור למערכת עצור/סע מהדור השני ומשודך לתיבת 6 הילוכים ידנית עם בקרה אלקטרונית.

 

המערכת ההיברידית מוסיפה משקל של 120 ק"ג למשקלה של ה-3008 הרגילה ומאפשרת נסיעה בהנעה קדמית בלבד, אחורית בלבד או כפולה. לרשות הנהג בחירה בין 4 מצבי פעולה של המערכת.

 

מערכת עצור/סע מדור שני מאפשרת כיבוי המנוע עוד לפני עצירה מלאה (20 קמ"ש בתיבה ידנית) ומתניע את המנוע ב-400 מאיות השנייה

 

במצב אוטומטי, המערכת משלבת בין פעולת מנוע הדיזל למנוע החשמלי לקבלת צריכת דלק מינימלית. במצב "ZEV” המכונית תסע על בסיס המנוע החשמלי בלבד לטווח של 4.5 ק"מ. במצב "4WD” המערכת תאפשר הנעה כפולה עד כמה שניתן בגבולות הקיבולת של הסוללות. במצב ספורט, המערכת תספק לרשות הנהג את מקסימום ההספק האפשרי, 200 כ"ס עד כמה שניתן.

 

הביצועים, מרשימים לא פחות גם לקרוסאובר בינוני וודאי לרכב היברידי אמתי. 8.8 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 209 קמ"ש.

 

גולת הכותרת זו כמובן צריכת הדלק של ה- hybrid4 3008. צריכת דלק לא פחות ממדהימה של 26.3 ק"מ לליטר ופליטת מזהמים של 99 גרם/ק"מ CO2. ההשוואה המתבקשת היא כמובן לפריוס. בהתחשב בכך שה-hybrid4 3008 שוקלת כ-200 ק"ג יותר מהפריוס אך עם צריכת דלק טובה יותר, אין ספק שהתקנת המערכת הזו על היברידית אווירו-דינמית וקלה יותר תאפשר בקלות צריכת דלק המתקרבת ל-30 ק"מ לליטר.

 

את המערכת הזו נמצא בקרוב גם ב-508 החדשה ובהמשך בדגמים נוספים של קונצרן PSA. סימן השאלה הגדול הוא כמובן העלות, מכיוון שזו הסיבה העיקרית מדוע לא ראינו עד היום היברידית מבוססת מנוע דיזל.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.