פיג'ו שחררה פרטים ותמונות ראשונות של ה- 308 GTI. עד שלא יוחלף הדגם לחלוטין, זו לא באמת תהיה GTI
כבר אמרנו לא פעם שפיג'ו רוצה להחזיר עטרה ליושנה, אז זה התחיל ב-RCZ קופה וכעת ממשיך להחייאת מותג ה- GTI אצל פיג'ו. לטעמנו זה מיותר לעשות זאת כעת ולא להמתין להחלפת הדגם. ה-308 זו אחת מדגמי פיג'ו הפחות מוצלחים בכל הזמנים, עם התנהגות כביש שגרמה לאריה שעל הסמל להסיר את רעמתו מבושה ועיצוב בין משעמם לתמוהה.
ה- 308 GTI מצויידת המנוע הנפלא שמשרת גם את ה-DS3 וגם את ה-RCZ. מנוע 1.6 ליטר THP, בהספק של 200 כ"ס ומומנט מרבי של 28.8 קג"מ, הזמין החל מ-1700 סל"ד עד ל-4500 סל"ד. תצרוכת הדלק הממוצעת עומדת על 14.5 ק"מ לליטר, אך אם תלחצו על הדוושה הימנית בהתלהבות אל תצפו לנתון שכזה. ה-GTI תוצע רק בגרסת 5 דלתות והיא נמוכה מהגרסה הרגילה ב-10 מ"מ.
מנוע ה- 1.6 ליטר THP, ילווה אותנו הרבה בדגמי העתיד של פיג'ו כמו מנועי ה-TSI של פולקסווגן. הוא משלב בין מגדש טורבו עם כניסה כפולה (צינור כניסה וטורבינה/מדחס לכל צמד צילינדרים, Twin-Scroll), הזרקת דלק ישירה ותזמון והרמת שסתומים משתנה (Vti). מנוע זה הוא גולת הכותרת של שיתוף הפעולה בין ב.מ.וו לPSA, והוא משרת כבר הרבה דגמים אצל פיג'ו וכן במיני אצל ב.מ.וו.
אפשר GTI בלי קצת ביצועים? אז הנה הנתונים? 7.7 שניות ל-0-100 קמ"ש, מהירות מרבית של 237 קמ"ש ותיבת 6 הילוכים ידנית בלבד, לא תחרות לגולף GTI זה בטוח. אך בסך הכל ביצועים שיכולים להיות מהנים ואם פיג'ו שיחקה קצת בשלדה (במתלים קצת) כמו ב- RCZ (סביר להניח שלא, שכן ה- RCZ לא מיוצרת ע"י פיג'ו עצמה) אז אפשר לקבל לא מעט פאן. פיג'ו, כמו ב-RCZ גם כאן התקינה סוג תיבת תהודה (Sound System technology ) כמו ב- RCZ שתיצור לצליל מנוע מגרה, ב -RCZ זה עובד נפלא.
חיצונית, מה שמבדיל בין ה- 308 GTI לאחותה הרגילה, זה פגוש קדמי שנלקח הפיג'ו CC 380 , מאחור הותקן דיפיוזר שחור המכיל צמד מפלטים בצידו השמאלי, ספוילר צנוע שהותקן מעל דלת תא המטען וכמובן כיתוב GTI מאחר ומהצדדים, חישוקי 18 אינצ' משלימים את החבילה החיצונית . מבפנים ניתן למצוא ב- 308 GTI, דוושות וידית הילוכים מאלומיניום, הגה ספורט עם חלק תחתון שטוח. לוח השעונים קיבל רקע לבן והמושבים תומכים יותר ומשולבי בד ועור.