פיג'ו 108 החדשה, מחליפת ה-107, מעוצבת ומאובזרת יותר, תוצע עם שני מנועים בהספקים של 68-82 כ"ס ועם צריכת דלק של 24.4 ק"מ לליטר.
כתשע שנים לאחר שהוצגה פיג'ו 107, פיג'ו הציגה בתערוכת ז'נבה האחרונה את מחליפתה - פיג'ו 108 החדשה. כמו ה-107, גם ה-108 היא תולדה של פרויקט משותף של פיג'ו-סיטרואן וטויוטה לתכנון (באחריות של טויוטה) וייצור (משותף) למכונית מיני עירונית אירופאית. במקביל לפיג'ו, סיטרואן הציגה בתערוכה את ה-C1 החדשה וטויוטה מצידה את האייגו החדשה.
פיג'ו 108 החדשה לא שונה במיוחד במידותיה מה-107 והיא מבוססת על אותה הפלטפורמה אך לפי מתכנניה, בזכות תכנון מוקפד היא מרווחת יותר לנוסעים ומטען. עם אורך של 3,475 מ"מ, רוחב של 1,615 מ"מ, גובה של 1,460 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,340 מ"מ, פיג'ו 108 ארוכה ב-35 מ"מ, צרה ב-15 מ"מ ונמוכה ב-5 מ"מ לעומת ה-107. בסיס הגלגלים נותר ללא שינוי אך נפח תא המטען גדל משמעותית מ-139 ליטר ל-180 ליטר (780 ליטר עם קיפול המושבים).
פיג'ו תציע את ה-108 בתצורת שלוש או חמש דלתות וכן בגרסה פתוחה הנקראת TOP עם גג בד הניתן לפתיחה לכל האורך. למרות שהמידות לא השתנו במיוחד ורמת האבזור שודרגה משמעותית (פירוט בהמשך), ה-108 קלה בכ-50 ק"ג מהדגם היוצא. כמו הדגם היוצא, גם ה-108 מיועדת ל-4 נוסעים בלבד והחלונות מאחור עדיין נפתחים באופן חלקי בלבד.
בהתאם למגמה שהולכת ותופסת תאוצה ובכדי ליצור בידול משמעותי יותר לעומת המתחרות התאומות לבית סיטרואן וטויוטה, פיג'ו תציע לרוכשים אפשרויות רבות להתאמה אישית של העיצוב כגון צביעה של הגג בצע שונה, מגוון עיצובים לבדי הריפוד והפלסטיקה החיצונית והפנימית ועוד.
פיג'ו 108 – מנועים, ביצועים וצריכת דלק:
פיג'ו תציע את הדגם עם מנוע 1.0 ליטר שלושה צילינדרים שממשיך מהדגם היוצא לאחר שעבר מספר שדרוגים (מיוצר ע"י טויוטה). מנוע נוסף שיוצע רק עם ה-108 וה-C1, הוא מנוע 1.2 ליטר שלושה צילינדרים המוכר מה-208. מנוע ה-1.0 ליטר יוצע עם תיבת חמישה הילוכים ידנית או חמישה הילוכים רובוטית (EGT5) ואילו מנוע ה-1.2 ליטר יוצע עם תיבת חמישה הילוכים ידנית בלבד. ה-108 מציגה שיפור של כ-5% בצריכת הדלק לעומת ה-107.
מנוע | 1.0VTi | 1.0VTi | 1.2VTi |
תיבת הילוכים | 5 ידנית | 5 רובוטית | 5 ידנית |
הספק (סל"ד/כ"ס) | 68/6000 | 68/6000 | 82/5750 |
מומנט/סל"ד | 9.73/4800 | 9.73/4800 | 11.8/2750 |
מהירות מרבית (קמ"ש) | 157 | 157 | 170 |
0-100 קמ"ש (ש') | 14.3 | 14.3 | 11 |
צריכת דלק ק"מ/ליטר | 24.4 | 23.8 | 23.2 |
כסטנדרט, כל הדגמים יוצעו עם תאורת LED ליום, מערכת ניתור לחץ אוויר בצמיגים, מערכת סיוע לזינוק בעלייה, מחשב דרך, שש כריות אוויר, כיוון אנכי לגלגל ההגה, מערכת בקר יציבות ועיגוני ISOFIX. רמות האבזור הגבוהות יותר כוללות בנוסף, קיפול 50/50 למושבים מאחור, פנסי ערפל, שליטה מההגה על מערכת השמע והטלפון, מצלמת רוורס, חלונות חשמל קדמיים, כיוון גובה למושב הנהג, מראות צד חשמליות, מערכת בקרת אקלים, חיישני תאורה,כניסה והתנעה ללא מפתח ומערכת מולטימדיה עם מסך "7 מרכזי הכולל כניסת USB ופונקציית שיקוףMirror Link לטלפון הסלולרי עבור כל מערכות ההפעלה הקיימות כיום (שדרוג למערכת המוכרת מהקורולה).
פיג'ו 108 החדשה תשווק בישראל, במקביל לתאומות המתחרות שלה, במהלך המחצית השנייה של 2014.