2014 פיג'ו 108 החדשה תוצע בישראל עם מנוע 1.2 ליטר 82 כ"ס או 1.0 ליטר 69 כ"ס וברמת אבזור גבוהה כולל מסך מגע מרכזי "7.
קבוצת לובינסקי, יבואנית פיג'ו בישראל, החלה בשיווקה של פיג'ו 108, המכונית העירונית החדשה של פיג'ו המחליפה את ה-107 וכמו בעבר, מיוצרת יחד עם סיטרואן (C1 החדשה) וטויוטה (אייגו החדשה שתצטרף בשנה הבאה).
בניגוד לאחות התאומה לבית סיטרואן המוצעתרק עם מנוע 1.0 ליטר 69 כ"ס, ה-108 תצויד בנוסף גם במנוע 1.2 ליטר 82 כ"ס. כמקובל בהררכיה המותגית בין פיג'ו לסיטרואן, ה-108 יקרה יותר מה-C1 החדשה ומצעות במחירים של בין 70 אלף שקל ועד 90 אלף שקל לגרסת הגג הנפתח, בהחלט לא זולה יחסית לסגמנט, אך לא יקרה יותר מפיאט 500 העירונית אליה בעיקר מכוונת פיג'ו עם ה-108.
כמו סיטרואן C1, גם פיג'ו 108 תוצע ברמת אבזור חריגה לסגמנט הכוללת מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע "7 מרכזי המאפשר שיקוף של המכשיר הסלולרי וכוללת דיבורית BT, כניסת USB ועוד. בנוסף לכך ניתן למצוא ברשימת האבזור נעילה מרכזית, חלונות חשמל קדמיים (האחוריים עדיין בעלי פתיחה חלקית בלבד), ריפוד עור לגלגל ההגה, תאורת LED קדמית ליום ועוד.
כיאה למכונית הממתגת עצמה כמכונית לייף סטייל, לרוכשים יוצעו אופציות להתאמה אישית של העיצוב כגון צביעה בשני גוונים, בחירת הצבע של הפאנלים בתא הנוסעים ועוד. הגרסה היקרה ביותר של הדגם (TOP) תוצע עם גג בד הנפתח לאורך המכונית עד לקורת C.
דגם הבסיס של ה-108 מצויד כאמור במנוע 1.2 ליטר שלושה צילינדרים המצוין המוכר לנו מפיג'ו 208, למנוע הספק מרבי של 82 כ"ס ב-5,750 סל"ד ומומנט מרבי של 11.8 קג"מ. המנוע משודך לתיבת 5 הילוכים ידנית בלבד ומספק ביצועים נאים יחסית לסגמנט עם 11.0 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 170 קמ"ש. כל זאת לא על חשבון צריכת הדלק שעומדת על 23.2 ק"מ לליטר – נתוני יצרן.
הגרסה האוטו' של הדגם – תיבה רובוטית – מצוידת במנוע 1.0 ליטר 69 כ"ס במספק ביצועים פושרים הרבה יותר עם 14.3 שניות 0-100 קמ"ש וצריכת דלק טובה רק במעט של 23.8 ק"מ לליטר.
פיג'ו 108 מחירים:
פיג'ו 108 1.2 ליטר ידני – 69,990 שקל
פיג'ו 108 1.0 ליטר רובוטי – 79,900 שקל
פיג'ו 108 1.0 ליטר רובוטי גג נפתח – 89,990 שקל
פיג'ו 108 לא שונה במיוחד במידותיה מה-107 אותה היא מחליפה, אך קצת מרווחת יותר לנוסעים ומטען. לדגם אורך אורך של 3,475 מ"מ, רוחב של 1,615 מ"מ, גובה של 1,460 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,340 מ"מ. לעומת ה-107 פיג'ו 108 ארוכה יותר ב-35 מ"מ, צרה יותר ב-15 מ"מ ונמוכה ב-5 מ"מ לעומת ה-107. נפח תא המטען עומד על 180 ליטר, כ-40 ליטר יותר לעומת ה-107, אך עדיין קטן יחסית לסגמנט, ליונדאי i10 החדשה למשל נפח תא מטען של 252 ליטר.
פיג'ו 108 מצטרפת על ה-308 החדשה שהושקה בתחילת החודש ובהמשך, תצטרף אל השתיים גם פיג'ו 508 המחודשת שזכתה למתיחת פנים ולמנועים חדשים, חזקים וחסכוניים יותר.