פיאט 500L, המיקרו-וואן החדש של פיאט, יוצע בישראל עם מנועי בנזין ודיזל ובגרסאות 5 ו-7 מושבים. מחיר בין 115-145 אלף שקל.
לאחר עיכוב של מספר חודשים, סמל"ת, יבואנית פיאט בישראל, החלה בישווקו של המיקרו-וואן פיאט 500L החדש אשר יוצע בישראל עם מנועי בנזין ודיזל, בגרסת 5 או 7 מושבים (גרסת ה-7 מושבים Living החל מינואר 2014) ומחיר המתחיל מ-114,900 שקל לדגם 1.4 ידני 5 מושבים. ה-500L הוא המיקרו-וואן הנמכר ביותר באירופה בשנת 2013 ומתחרה ברכבים כגון פורד BMax, סיטרואן C3 פיקאסו ועוד.
למרות השם והעיצוב, ה-500L מבוסס על פלטפורמה אחרת מפיאט 500 והוא גדול משמעותית עם 414 ס"מ אורך, 178 ס"מ רוחב, 166 ס"מ גובה ובסיס גלגלים של 261 ס"מ. נפח תא המטען עומד על 400 ליטר ועם קיפול המושבים עומד נפח התא על 1,310 ליטר.
ה-500L יוצע כאמור עם שני מנועים עיקריים: 1.4 ליטר בנזין בהספק מרבי של 95 כ"ס ב-6,000 סל"ד ומומנט מרבי של 12.95 קג"מ ב-4,500 סל"ד. עם מנוע זה ותיבת 6 הילוכים ידנית הביצועים עומדים על 12.8 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 170 קמ"ש. צריכת הדלק עומדת על 16.1 ק"מ לליטר.
מנוע 1.3 ליטר טורבו דיזל MultiJet 2 בהספק של 85 כ"ס ב-3,500 סל"ד ומומנט מרבי של 20.4 קג"מ החל מ-1,500 סל"ד. מנוע זה משודך לתיבת הילוכים רובוטית SELESPEED ומציע ביצועים של 15.9 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 165 קמ"ש. צריכת הדלק עומדת על 23.8 ק"מ לליטר.
בסמל"ת מציינים שניתן להזמין את הדגם גם עם מנועי טורבו בנזין (0.9 ליטר 105 כ"ס) ואף עם מנוע CNG (גז טבעי דחוס). את כל הדגמים ניתן להזמין עם תיבת הילוכים ידנית או רובוטית.
רמת האבזור הבסיסית של הדגם נדיבה וכוללת, בין היתר: בקרת שיוט ומגביל מהירות, 7 כריות אוויר (5 כוכבים במבחני הריסוק), חישוקים קלים, פנסי ערפל מסייעי פנייה, מערכת מולטימדיה U connect הכוללת דיבורית B.T, תפעול קולי של מערכת השמע וה-B.T, תפעול מההגה למערכת השמע והטלפון, כניסת USB+AUX, משענת יד קדמית ואחורית, חיישן גשם ולחץ אוויר בצמיגים ועוד.
כאופציה, ניתן להזמין את הדגם עם מכונית קפה אינטגרלית של Lavaza, לראשונה בעולם. כמו כן, ניתן לבחור מבין כ - 100 שילובי צבע חיצוני, כולל אפשרות לצביעה כפולה (BI COLORS) ו-9 אפשרויות צבע וגימור פנימי ו-13 תצורת חישוקים.