את הגולף GTI החדשה נפגוש בחודש מרץ הקרוב בז'נבה, עם מנוע 2.0 ליטר טורבו מעודכן בהספקים של 245-290 כ"ס.
פולקסווגן מאשרת כי בתערוכת ז'נבה הקרובה, מרץ 2020, היא תחשוף את הגולף GTI החדשה, גרסת הביצועים המיתולוגית של הגולף המבוססת כמובן על הדור השמיני של הגולף אותו חשפה החברה בסוף השנה שעברה.
למרות שמועות על כך שהגולף GTI החדשה תעבור לעשות שימוש במערכת הנעה היברידית פלאג-אין, בפולקסווגן החליטו כנראה שאם זו אולי הגולף GTI האחרונה אז לפחות נדאג שהיא תהיה נאמנה למסורת כך שגם הדור השמיני של הדגם יעשה שימוש במנוע 2.0 ליטר טורבו כמו כל גרסאות הדגם האחרונות.
כמו בדגם הנוכחי, גם הגולף GTI החדשה תשווק בשתי גרסאות, גרסת בסיס עם הספק מרבי של כ-245 כ"ס, הספק זהה לגרסת הפרפורמנס הנוכחית, וגרסת הפרפורמנס החדשה כבר תספק כ-290 כ"ס ותכלול בנוסף מספר שדרוגים מכניים שיהפכו אותה לחדה וקיצונית יותר. עם נתונים כאלו, אין ספק שהגרסה הבכירה תספק נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של פחות מ-6.0 שניות, לעומת 6.2 שניות בגרסת הפרפורמנס הנוכחית.
כמו בדגם הנוכחי, הגולף GTI החדשה תשווק עם מבחר של שתי תיבות הילוכים, 6 הילוכים ידנית או 7 הילוכים DSG ובניגוד לעבור, הדגם ישווק במרכב 5 דלתות בלבד שכן גרסת ה-3 דלתות כבר לא תיוצר יותר. גולף GTI החדשה אמנם לא תעשה שימוש במערכת הנעה היברידית, אך היא כן צפויה להיעזר במערכת מיקרו-היברידית 48V בכדי להפחית במעט את פליטת המזהמים.
בהמשך השנה, פולקסווגן תציג את גרסת הקצה של הגולף, הגולף R. זו תבדיל עצמה מה-GTI באמצעות הנעה כפולה ומנוע 2.0 ליטר טורבו בהספק של מעל ל-300 כ"ס, סביר להניח שכל מספר בין 350-400 כ"ס, מספרים שיכניסו אותה לתחום של מרצדס A45 החדשה או ב.מ.וו M135i החדשה. צריך לזכור שאם בעבר רק רוכשי הגולף GTI יכלו להנות מגולף עם ביצועים חזקים, הגולף 8 החדשה כבר מאפשרת לעשות את זה גם בדגמים הרגילים עם גרסאות ה-GTE של הדגם (היברידי פלאג-אין) בהספקים של 204 כ"ס או 245 כ"ס ובמקביל להנות מטווח נסיעה חשמלי של 60 ק"מ.