קונצרן פולקסווגן החל בתהליך "הפשטה" של דגמי סקודה לרמת אבזור נמוכה יותר.
קונצרן פולקסווגן החל בתהליך של מיקום דגמי סקודה באופן מובהק, בחזרה אל מתחת לדגמי פולקסווגן בהיררכיית הדגמים של הקונצרן. זה לא שכל דגמי סקודה מקבילים לחלוטין לדגמי פולקסווגן, אך בקונצרן VAG, חשים שסקודה "התקרבה" יותר מידי למה שמציעים דגמי פולקסווגן המקבילים, ועובדה זו פוגעת במכירות דגמי פולקסווגן.
מרטין ווינטרקורן, מנכ"ל פולקסווגן, אמר שהחברה תפחית את עלויות הייצור של סקודה באמצעות הורדת רמת האבזור. עוד הוסיף ואמר, "איננו יכולים שהפאביה תוצע עם לוח מכשירים ברמה גבוהה יותר מזה המוצע בפולו”. סקודה, משמת כרמת הכניסה עבור VAG, כאשר טכנית הם זהים לדגמי פולקסווגן, אך במחיר הנמוך בכמה אלפי שקלים. הסופרב החדשה לדוגמה, בפגעה, ובצדק, במכירות הפאסאט באירופה מאז הצגתה. החשש של פולקסווגן מזליגת לקוחות הוא לא סתמי. סקודה מציגה גידול מרשים במכירות מידי שנה, וחודש ספטמבר האחרון היה המוצלח ביותר של המותג אי פעם עם מכירות של 75,900 רכבים.
דוגמאות מתהליך ההוזלה של דגמי סקודה ניתן לראות למשל במטריה האהובה על הרוכשים בסקודה סופרב, שתוצע כעת רק כאופציה בתשלום או למשל מערכת בקרת האקלים החצי אוטומטית לא תאפשר קירור תא הכפפות. בדגמי סוקודה RS לדוגמה, לא יהיה ניתן לקבל פנסי קסנון, גם לא כאופציה.
סוכני סקודה באירופה זועמים כמובן על ההחלטה, וטוענים שההחלטה תפגע במכירות סקודה ובמותג, ושרוכשי סקודה הם לא רוכשים שאם לא סקודה אז הם היו רוכשים דגמי פולקסווגן במקום. עוד מוסיפים הסוכנים, שרמת האבזור בסקודה ביחס למחיר, מאפשרת להם "לגנוב" לקוחות מהיצרניות הצרפתיות.