הפולו GTI חוגגת 25 שנות דגם ופולקסווגן בחרה לציין את האירוע עם מהדורת 25 שנה מוגבלת ומיוחדת לדגם - פולו GTI Edition 25. המהדורה המוגבלת, שתיוצר ב-2,500 יחידות בלבד, כוללת מגוון שדרוגים ויזואליים וכיול ייחודי וספורטיבי יותר לדגם.
מה שלא השתנה הוא המנוע, 2.0 ליטר טורבו בהספק מרבי של 207 כ"ס ומומנט מרבי של 32.6 קג"מ בשידוך לתיבת 7 הילוכים DSG ודיפרנציאל XDS, זה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 6.5 שניות ולמהירות מרבית של 240 קמ"ש. מה שכן השתנה בתחום המכני הוא כיול חדש ושונה למתלים הכולל הנמכת מרכב של 15 מ"מ לעומת הגרסאות הרגילות של הדגם.
בצד הויזואלי נמצא חישוקי "18 בעיצוב ייחודי ובגימור שחור מבריק, קליפרים באדום, מדבקות עיצוב כולל לוגו 25 ויש גם צבע אפור ייחודי לדגם (Ascot Grey) מתוך מבחר של שישה צבעים לדגם. הדגם מצויד כסטנדרט באבזור עשיר, כולל פנסי IQ. Light LED matrix או מערכת בקרת השיוט האדפטיבית Travel Assist שלרוב מוצעת רק בדגמים יקרים יותר.
פולקסווגן פולו GTI הראשונה הוצגה בשנת 1998 והיא התבססה על הדור השלישי של הדגם. הפולו GTI הזו עשתה שימוש במנוע 1.6 ליטר 16V בהספק של 120 כ"ס והיא יוצרה במהדורה מוגבלת של 3000 יחידות בלבד. בהמשך פולקסווגן הציגה עוד גרסאות לדגם, כולל גרסה חלשה יותר עם מנוע 1.4 ליטר 100 כ"ס ודגם ה-1.6 ליטר שודרג להספק של 125 כ"ס.
גרסאות אלו של הדגם שווקו עד לשנת 2002 ורק בשנת 2005, עם הדור הרביעי של הדגם, פולקסווגן הציגה יורשת לדגם והפעם עם מנוע 1.8 ליטר טורבו בהספק מרבי של 150 כ"ס. כאשר המתחרות של הדגם החלו להציג גרסאות עם 180 כ"ס, כולל האיביזה קופרה, פולקסווגן שדרגה את ההספק ל-180 כ"ס כאשר הוצגה מתיחת הפנים לדגם.