הטוראן החדש, המיניוואן הקומפקטי 7 מושבים של פולקסווגן, זוכה לתוספת משמעותית למידות, לתא נוסעים מהודר ומודרני ולשפע של אבזור מתקדם יחד עם מבחר גדול של מנועים, החל מ-110 כ"ס ועד ל-190 כ"ס.
פולקסווגן חושפת היום (ד') לראשונה את הטוראן 2015 החדש, דור שלישי למיניוואן 7-5 מושבים הקומפקטי של פולקסווגן המתחרה בעיקר בגרסאות השבעה מושבים של רנו סניק (גנד סניק) וסיטרואן C4 פיקאסו (גרנד פיקסו). את הטוראן החדש פולקסווגן תציג בשבוע הבא בתערוכת ז'נבה ה-85.
הטוראן החדש, בניגוד לדגם הנוכחי שהיה מתיחת פנים מקיפה לדגם שקדם לו, הוא דגם חדש לחלוטין המבוסס על פלטפורמת MQB המודולרית של קבוצת פולקסווגן אותה הוא חולק עם הגולף (בעיקר עם הגולף ספורטוואן). המעבר לפלטפורמה החדשה אפשר לפולקסווגן להגדיל את הדגם משמעותית עם תוספת של 130 מ"מ לאורך (4.62 מטר), תוספת של 41 מ"מ לרוחב (1.81 מטר) ותוספת של 113 מ"מ לבסיס הגלגלים (2.79 מטר). למרות הגידול המשמעותי במידות, הטוראן החדש קל בממוצע בכ-64 ק"ג מהדגם אותו הוא מחליף.
גם נפח תא המטען בדגם גדל משמעותית: דגם החמישה מושבים מציע נפח של 1040 ליטר (עד גובה הגג ובשימוש ברשת במחיצת רשת) ועד ל- 1980 ליטר עם קיפול המושבים מאחור. גרסת השבעה מושבים מציעה במקביל נפח של 917 ליטר ועד ל-1,857 ליטר. השורה השנייה בדגם המכילה 3 מושבים נפרדים הנעים על מסילה, מציעה בזכות הגידול במידות טווח הזזה גדול יותר ב-40 מ"מ. לפי פולקסווגן, בזכות רוחב פנימי של 1,518 מ"מ ניתן להתקין שלושה מושבי בטיחות מאחור כאשר לכל מושב עיגוני ISOFIX. השורה השלישית המכילה שני מושבים, זכתה לתוספת של 54 מ"מ למרווח הברכיים ו-13 מ"מ למרווח הראש.
תא הנוסעים של הטוראן מציג קפיצת מדרגה משמעותית לעומת הדגם הנוכחי או מול המתחרות וניתן לומר שפולקסווגן ציידה את הטוראן החדש לא רק בתא הנוסעים האיכותי ביותר בסגמנט אלא באחד מתאי הנוסעים המעוצבים ביותר של פולקסווגן בשנים האחרונות, כזה השובר את השבלוניות (המוצלחת והמצליחה) של המותג. תא הנוסעים החדש גם פרקטי ושימושי מבעבר בזכות עד 47 תאי אחסון שונים הפזורים בחלל התא. משלימה את תא הנוסעים המפואר זו רשימת אבזור ארוכה של אבזור נוחות ובטיחות, בין היתר ניתן למצוא מערכת מולטימדיה הכוללת שיקוף מלא של הטלפון הנייד באמצעות אפל CarPlay למכשירי אייפון או גוגל אנדרואיד אוטו למכשירי אנדרואיד.
בנוסף לכך ניתן למצוא ברשימת האבזור אופציה לתאורת LED ראשית, בקרת שיוט אדפטיבית ACC, מערכת בליה אוטו', מפתח חכם Easy Open הכולל פתיחה חשמלית לתא המטען ללא מגע או צורך בלחיצה על הפתח, מערכת חניה אוטו' (כולל לנגרר) ועוד. כאופציה ניתן לבחור בחבילת R-Line המעניקה לדגם מראה ספורטיבי יותר (הדגם הלבן בתמונות).
פוקסווגן טוראן 2015 החדש – חסכוני יותר ב-19%:
פולקסווגן תציע את הטוראן עם מבחר של שלושה מנועי בנזין TSI ושלושה מנועי דיזל TDI מהדור החדש של פולקסווגן. לפי החברה הטוראן החדש חסכוני יותר בכ-19% מהדגם היוצא. המנועים ישודכו לתיבת 6 הילוכים ידנית עם המנועים החלשים יותר או לתיבת 7 הילוכים DSG בדגמי הבנזין (סטנדרט ב-1.8TSI) ו-6 הילוכים DSG בדגמי הדיזל החזקים יותר.
בצד מנועי הבנזין TSI ניתן למצוא בדגם הבסיס את מנוע ה-1.2 טורבו עם 110 כ"ס, 1.4 טורבו 150 כ"ס עם מערכת ACT וצריכת דלק של 18.5 ק"מ לליטר (המנוע הצפוי להגיע לישראל) ו-1.8 טורבו עם 180 כ"ס. בגזרת מנועי הדיזל נמצא מנוע 1.6 טורבו דיזל עם 110 כ"ס המציע צריכת דלק משולבת של 24.4 ק"מ לליטר ומנוע 2.0 טורבו דיזל בשני הספקים של 150 כ"ס ו-190 כ"ס.
פולקסווגן תחל לשווק את הטוראן החדש באירופה לקראת ספטמבר 2015, אלינו הדגם צפוי להגיע בסוף 2015/תחילת 2016.