לאחר הצגת גרסאות הקרוס לפולו ולגולף, פולקסווגן חושפת את הקרוס-טוראן.
הקרוס טוראן, כמו אחיו הקטנים יותר, לא מתכוון לבלות בשטח, מספיק לו להראות כמו אחד שיכול. לקבלת מראה כמו רכב שטח, מקבל הקרוס טוראן פגוש קדמי זוותי יותר המספק מראי "קרבי", ממנו יוצאת תוספת של פלסטיק שחור לאורך בתי הגלגלים, חצאיות הצד וממשיך לפגוש האחורי. זה מספק את התפיחה הנדרשת למראה הכמו שטח. בנוסף בשונה מהדגם הרגיל, מתהדר הקוס טוראן בחישוקי 17 אינצ' עם מידות שונות לגלגלים, 215 מלפנים ו-235 מאחור.
כפי שאמרנו, יכולת שטח אמיתית או אפילו לשבילים של שבת, אין ממש לקרוס טוראן. מה שכן, מרווח הגחון הוגבה ב-20 מ"מ. המחיר הוא כמובן קצת גבוהה יותר מהמחיר של הגרסה הרגילה, לכן מבפנים מציעה פולקסווגן ריפודים למושבים בעיצוב שונה, קישוט מתכתי נוסף להגה וציפוי עור לידית ההילוכים, להגה ולידית בלם היד.
הקרוס טוראן, יצוע עם כל מבחר המנועים של אחיו הרגיל, בהספקים של 105 כ"ס עד 170 כ"ס. חלון הגג המוארך גם למושבים האחוריים, הוא אופציה בתשלום שניתן לקבל גם בגרסה הרגילה.