צ'מפיון מוטורס, יבואנית מכונית פולקסווגן לישראל, השיקה היום (יום ד') את פולקסווגן גולף החדשה, הדור השביעי של הדגם שיוצע במחירים של החל מ-129,900 שקל לדגם הבסיס, ללא שינוי מהדגם היוצא.
עם תחילת השיווק בישראל, תוצע הגולף החדשה עם שני מנועים: 1.2TSI בהספק של 105 כ"ס ו-1.4TSI בהספק של 122 כ"ס. כל המנועים ישודכו לתיבת DSG7 ומערכת עצור סע (Blue Motion Tech). בהמשך השנה יוצעו מנועים נוספים ותנחת גם הגרסה הספורטיבית של הגולף - גולף GTI החדשה - עם מנוע 2.0 טורבו בהספק של 220 כ"ס.
הגולף VII החדשה, אמנם שומרת על המראה של הדגם היוצא, אך מתחת למעטה שוכנים פלטפורמה מודולרית חדשה ומתקדמת (MQB), מנועי טורבו קטני נפח מעודכנים וחסכוניים מבעבר המשודכים לתיבת DSG כפולת מצמדים ותא נוסעים איכותי מבעבר. עם הפלטפורמה החדשה (ושיפורים נוספים), הגולף החדשה קלה בכ-100 ק"ג מהדגם היוצא. בזכות אותה הפחתת משקל ומנועים משופרים, הגולף החדשה חסכונית בכ-23% לעומת הדגם היוצא.
הגולף החדשה כבר לא יכולה להחשב לקומפקטית במיוחד כאשר היא גדלה בכל המידות, במיוחד בסיס הגלגלים שהתארך ב-59 מ"מ ועומד בדגם החדש על 2,637 מ"מ. שאר המידות הן: 4,255 מ"מ אורך, 1790 מ"מ רוחב, 1,452 מ"מ גובה. גם נפח תא המטען צמח ועומד בדגם החדש על בין 380 ליטר ל-1,270 ליטר עם קיפול המושבים.
פולקסווגן גולף 2013 – מנועים ביצועים וצריכת דלק.
דגם 1.2TSI נבדל מהדגם החזק יותר לא רק ביחידת ההנעה אל גם בתצורת המתלים: קורות פיתול פפשוטה מאחור לדגם הזול (בדור הקודם היה מתלה רב חיבורי מתקדם) ומתלה רב חיבורי לדגם היקר יותר. למרות שמדובר בהספקים דומים לדגם היוצא, מדובר בסדרת מנועים חדשה לחלוטין EA211 המחליפה את הסדרה היוצאת EA111. השינויים כוללים בלוק מנוע חדש מאלומיניום (מאפשר הפחתת משקל של כ-20 ק"ג), ראש מנוע ומערכת פליטה חדשים, רצועת תזמון שקטה במקום שרשרת (שלא דורשת החלפה) ועוד ועוד.
גולף 1.2TSI: מנוע 1.2 ליטר טורבו בהספק של 105 כ"ס בין 4,500-5,500 סל"ד ומומנט מרבי של 17.8 קג"מ בין 1,400-3,500 סל"ד (1,400-4,000 באוטו'). מנוע זה מוצע עם תיבת DSG-7 ומספק ביצועים של 10.2 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 192 קמ"ש. צריכת הדלק: 20.8 ק"מ לליטר לעומת 17.2 ק"מ לליטר בדגם היוצא.
גולף 1.4TSI: מנוע 1.4 ליטר טורבו בהספק של 122 כ"ס בין 5,000-6,000 סל"ד ומומנט מרבי של 20.4 קג"מ בין 1,400-4,000 סל"ד. מנוע זה מוצע עם תיבתDSG-7 ומספק ביצועים של 9.3 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 203 קמ"ש. צריכת הדלק: 20.0 ק"מ לליטר לעומת 16.7 ק"מ לליטר בדגם היוצא.
אבזור ובטיחות:
הגולף החדשה תוצע ברמת גימור אחת בלבד, שונה בין הדגמים. רמת הגימור (TRENDLINE) כוללת בין היתר, מסך מגע מרכזי "5 עם כניסת AUX, מערכת עצור סע, בלם יד חשמלי עם AUTO HOLD (מחזיק בלמים בפקק) מראות צד חשמליות, 4 חלונות חשמל, מערכת בקרת אקלים דו אזורית, חישוקי פלדה ועוד. בדגם 1.4TSI נוסף מסך מגע "5.8 עם דיבורית BT וכניסת USB, שליטה מההגה על מערכת השמע והדיבורית, בקרת שיוט עם מגביל מהירות וכניסת USB.
בתחום הבטיחות, לדגם ציון מרבי של 5 כוכבי בטיחות במבחני הריסוק האירופאים של ארגון EuroNCAP. כל הדגמים מוצעים עם 7 כריות אוויר, מערכת בקרת יציבות, מערכת בקרת לחץ אוויר בצמיגים, מערכת סיוע לזינוק בעליה ועוד. כל הדגמים כוללים מערכת נעילת דיפרנציאל EDL, המתקדמת יותר מדיפרנציאל ה-XDS שהוצע בעבר בדגם ה-GTI בלבד. בנוסף ישנן מערכות בטיחות ייחודיות כולל מערכת לבלימת הרכב אחרי תאונה Multi-Collision Brake בכדי למנוע התנגשות משנית.
2013 גולף VII החדשה - המפרט הטכני המלא
מחירים:
2013 גולף 1.2TSI : החל מ-129,900 שקל.
2013 גולף 1.4TSI: החל מ-145,900 שקל.
מנהל חטיבת פולקסווגן, קובי בלום: "הגולף החדשה, שהושקה רק לאחרונה, קוצרת מחמאות בכל העולם בזכות חדשנותה, והאבולוציה המושלמת שהיא מציגה. שימוש בטכנולוגיות וחומרים חדישים ביחד עם משקל הנמוך בכ- 100 ק"ג מהדור הקודם, מאפשרות לגולף להשיג חיסכון משמעותי בצריכת הדלק, לצד התנהגות כביש ויכולות דינמיות מהגבוהות בסגמנט. תא הנוסעים שודרג, ומציע איכות חומרים, גימור ומרחב פנימי בסטנדרט המוכר מקטגוריות גבוהות יותר . אין לנו ספק, שהחבילה הכוללת של הגולף, המוצעת בתמחור אטרקטיבי ותחרותי כלפי יריבותיה, הינה מהטובות שיש. אנו בטוחים כי הגולף תהווה נדבך חשוב בהצלחת מותג פולקסווגן בשנה הקרובה בישראל".