גרסאות הביצועים של פולקסווגן, גולף R שירוקו R נוחתות בישראל ומציעות 255 כ"ס ו-5.7 שניות 0-100 קמ"ש.

פולקסווגן שירוקו R

צ'מפיון מוטורס, יבואנית פולקסווגן לישראל, תחל השבוע בשיווק גרסאות הביצועים של פולקסווגן עם השקת דגמי ה- R של הגולף והשירוקו מבית חטיבת הספורט של הקונצרן. גרסאות ה- R של פולקסווגן מציגות את המרכב המוכר של הדגמים הסידרתיים של הגולף והשירוקו עם הבדלי אבזור ועיצוב קלים, ושינוי משמעותי בתצורת המנוע של הרכבים.

 

שני דגמי ה- R מציעים מנוע ארבעה צילינדרים בנפח של 2.0 ליטר עם 255 כ"ס, ומומנט של 35.7 קג"מ. מדוע לא 267 כ"ס כמו גרסאות ה-R באירופה? התאמה לאקלים הישראלי. האמת? קצת מוזר שכן אודי S3 בישראל עם אותו מנוע בדיוק מפיקה 265 כ"ס וכך גם בסיאט לאון קופרה R.

 

הגולף והשירוקו R מצוידות במנוע ה- 2.0 ליטר TSI, המוכר מהגולף GTI שבסיוע של מגדש טורבו מוגדל, מערכת הזרקה חדשה ותכנות מחדש של מערכת ניהול המנוע, מוציא מנוע זה בגרסאות ה-R, הספק של 255 כ"ס ומומנט של 35.7 קג"מ בטווח של 2,400-5,200 סל"ד. אלו מאפשרים לגולף R החדשה בשילוב תיבת ההילוכים DSG-6 כפולת המצמדים להגיע למאה קמ"ש תוך 5.7 שניות (6 שניות עבור השירוקו) ולזכות בתואר הפולקסווגן סידרתית המהירה בעולם.

 

שני הרכבים מוגבלים אלקטרונית ב- 250 קמ"ש. לשם ההשוואה, המנוע אשר שרת את דגם ה-R הקודם, שקל 35 ק"ג יותר, צרך כ- 20 אחוז יותר דלק והפיק 20 כ"ס פחות. לגולף R מערכת הנעה כפולה ואילו השירוקו R מסתפק בהנעה קדמית בלבד. לשני הדגמים דיפרנציאל קדמי מוגבל החלק אלקטרונית XDS, המוכר גם כן מדגם ה-GTI. בנוסף לשינוי ביחידת ההנעה, לשני הדגמים בלמים משודרגים (לעומת הדגמים הרגילים) וכיול שונה למערך המתלים.

 

{iframe width="576" hight="350"}http://www.youtube.com/embed/9VqbsWzKJMo?rel=0{/iframe}

 

דגמי ה- R, עיצוב:

דגמי ה-R זוכים לשינוי עיצובי קל. השינוי מתחיל עם סבכות ופגושים אגרסיביים יותר מהרגיל. הפגוש קדמי מציע פסי פלסטיק שחורים, פנסי קסנון ופנסיComing Home & Leaving Home המשולבים בפגוש הקדמי במקום סבכת חלת הדבש. לאלו מצטרפים בתי מראות, ידיות וספויילרים צידיים בצבע הרכב. מאחור מותקן פגוש בעל עיצוב שונה, עם ספויילר אחורי מעט גדול יותר, שממנו יוצא זוג מפלטים (אגזוזים) מצופי כרום. גם את החזית וגם מאחור כוללים סמלי R קטנים. הגולף R מצוידת בחישוקי "18 מסגסוגת מסוג " "Talladegaוצמיגים R18 225/40, ואילו השירוקו מתהדרת עם צמיגים רחבים R18 235/45. גם השירוקו וגם הגולף R מציעות חבילת אבזור פנים ייחודית לחטיבת הספורט הכוללת בין היתר: גלגל הגה ספורטיבי 3 צלעות מצופה עור עם כיתוב "R", מושבי ספורט R קדמיים VIENNA עם ריפוד עור, ספי דלת ופסי קישוט פנימיים מאלומיניום עם כיתוב R, בלם יד וידית הילוכים מצופים עור, דוושות ספורט במראה אלומיניום ועוד.

 

אבזור פנים:

גרסאות הספורט של פולקסווגן מציעות בנוסף גם שלל אופציות אבזור הכוללות מערכת Keyless המאפשרת גישה והנעה ללא מפתח (בגולף בלבד), שולל התנעה מקורי, הגה כוח אלקטרו מכני עם קשיחות מותאמת למהירות הרכב (Servotronic), חלון שמש חשמלי נפתח (בשירוקו חלון זכוכית פנוראמי בגג עם הטייה אנכית חשמלית), הגה כוח אלקטרו מכני עם קשיחות מותאמת למהירות הרכב (Servotronic) שליטה מההגה על מערכות השמע, בקרת מתלים אדפטיבית עם בורר קשיחות, מערכת בקרת שיוט, רדיו-דיסק מקורי קורא MP3 עם מסך מגע ומחליף 6 דיסקים מובנה, המגיע עם 8 רמקולים, מזגן מפוצל לנהג ולנוסע עם בקרת אקלים דיגיטלית, חלונות אחוריים כהים, חימום למושבים קדמיים, חיישן גשם לויסות מהירות המגבים הקדמיים ועוד.

 

 

בטיחות פאסיבית ואקטיבית:

חבילת הבטיחות של הדגמים הספורטיביים כוללת את כל מערכות הבטיחות המוכרות. ממערכת נעילת דיפרנציאל אלקטרונית (EDS) דרך מערכת ה-ESP דור שתיים עם חיישנים הממוקמים כעת ביחידת הבקרה של ה-ESP, דבר המקל על השליטה ברכב ומספק יציבות רבה יותר. מערכות נוספות כוללת את ה- ABS למניעת החלקה, מערכת Electronic-Differential Lock (EDL) המשתמשת בחיישני המהירות של ה-ABS בגלגלים כדי להחליט האם אחד הגלגלים מסתובב מהר יותר מהאחרים ובולמת אותו לצורך איזון האחיזה של הגלגלים. Traction Control System ועוד. להשלמת הבטיחות מוצעים לנוסעים שבע כריות אוויר (קדמיות, צידיות וכריות וילון) בגולף ואילו בשירוקו יש שש כריות אוויר. פנסי קסנון קדמיים עם תאורת פניה דינאמית, ועיגוני ISOFIX לשני מושבי בטיחות לילדים במושב האחורי.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 2

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.