פולקסווגן תערוך מספר שינויים במנועים שישרתו את הדור הבא של הגולף כולל הפסקת ייצור מנוע ה-1.4 כפול המגדשים.
הדור השביעי MK7 של פולקסווגן גולף אמנם עוד רחוק מפס הייצור, אך התכנון כבר נמצא בשלבים מתקדמים. כחלק מפיתוח הדור השביעי, פולקסווגן תבצע מספר שינויים למערך המנועים הנוכחי של החברה.
מנוע ה-EA888 המשרת את הגולף GTI בנפח 2.0 ליטר TSI, יזכה למערכת תזמון שסתומים חדש שתעלה את ההספק למעל 220 כ"ס (כנראה 225 כ"ס או 235 כ"ס), לעומת 210 כ"ס של הדור הנוכחי.
נקודה יותר חשובה לדור הבא של הגולף, היא שבפולקסווגן החליטו (כבר מזמן) על הפסקת ייצור מנוע ה-1.4TSI כפול המגדשים EA111 (טורבו ומגדש על) והוא יוצע עם מגדש טורבו יחיד והספק מרבי של 150 כ"ס והמנוע יקרא EA112. אחת הסיבות להספקת הייצור של הגרסה כפולת המגדשים זו העלות הייצור הגבוהה של המנוע הזה.
שאר המנועים בהיצע יעברו בעיקר התאמה לתקן הזיהום החדש Euro 6.