פולקסווגן גולף GTE מצוידת במערכת הנעה היברידית נטענת עם הספק מרבי של 204 כ"ס וצריכת דלק של 66 ק"מ לליטר.
תמונות רשמיות של פולקסווגן גולף GTE החדשה נחשפות לראשונה, לפני הופעת הבכורה העולמית של הדגם בתערוכת ז'נבה בחודש הבא. הגולף GTE, כפי שהאות E בשמה רומזת, מצוידת במערכת הנעה היברידית נטענת ומהווה למעשה את הגרסה ההיברידית לגולף GTI, כך לפחות בפולקסווגן רוצים שנחשוב. הגולף GTE מצטרפת אל הגולף GTD החדשה כעוד גרסה חסכונית ל-GTI.
הגולף GTE מצוידת במנוע 1.4TSI בהספק של 150 כ"ס הנעזר במנוע חשמלי בהספק של 102 כ"ס ויחדיו יוצרים יחידת הנעה בהספק מרבי של 204 כ"ס ומומנט מרבי של 35.7 קג"מ. אם זה נשמע לכם מוכר, זה בצדק שכן אותה יחידת הנעה בדיוק נמצאת גם באודי A3 e-tron החדשה.
כמו בגולף GTI, יחידת ההנעה משודכת אל תיבת 6 הילוכים DSG וצפויה לספק ביצועים של 7.6 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 217 קמ"ש. הביצועים הפושרים יחסית הם תוצאה של המשקל הגבוה העומד על 1,520 ק"מ (120 ק"ג סוללות) - 150 ק"ג יותר מה-GTI. גולת הכותרת היא כמובן צריכת הדלק העומדת על 66.7 ק"מ לליטר – 1.5 ליטר לכל 100 ק"מ בלבד – ופליטת ה-CO2 עומדת על 35 גרם/ק”מ. לדגם מעל סוללות בקיבולת של 8.8kWh הנטענת במלואה בזמן של 3.5 שעות משקע ביתי רגיל ומספקת טווח נסיעה חשמלי לחלוטין של 50 ק"מ. נסיעה על בסיס הסוללה בלבד אפשרית עד למהירות של 130 קמ"ש.
בכל הקשור לעיצוב, הגולף GTE נושאת את כל סממני העיצוב המאפיינים את הגולף GTI, כולל הפגוש הקדמי הספורטיבי ופס הקישוט הצבעוני בגריל העליון הנמשך אל הפנסים הראשיים, רק שב-GTE הוא בצבע בכחול "היברידי" (e-mobility בפולקסווגן) ולא באדום "ספורטיבי" כמו ב-GTI. תא הנוסעים זהה לתא הנוסעים המשרת את ה-GTI ונבדל ממנו רק בתפירה בחוט בצע כחול במקום באדום על ההגה ובידית ההילוכים וכך גם בדוגמת הבד הסקוטי של ריפוד המושבים.
כמו בכל מכונית היברידית מתקדמת, גם כאן נמצא בורר מצבי הנעה - "e-mode" במקרה של פולקסווגן - המאפשר לבחור בין מספר מצבי הנעה כולל מצב חשמלי מלא EV או מצב ספורט לביצועים. בנוסף וכמו ברכבים היברידיים אחרים, נמצא מערכת בלימה אלקטרו מכנית המשולבת במערכת רגנרציה וכן מערכת מיזוג עם מדחס חשמלי.הדגם מוצע עם חישוקי "16-"18 במספר עיצובים ייחודיים לדגם, מערכת המידע והמולטימדיה עודכנה במיוחד לדגם וכוללת מספר מסכי תוצגה של מצב הטעינה, מחשב דרך מורחב, תרשים זרימה של מצב ההנעה ועוד.