פולקסווגן גולף GTD החדשה היא GTI לחסכנים עם מנוע דיזל 184 כ"ס, 7.5 שניות 0-100 קמ"ש וצריכת דלק של 21.3 ק"מ לליטר.
אם חשקה נפשכם במכונית בעלת אופי ספורטיבי אך בלי הקנס של צריכת דלק גבוהה, גולף GTD החדשה הנחשפת היום (יום ה') לראשונה, היא כניראה הפתרון עבורכם. אם תרצו, זו הגרסה החסכונית לגולף GTI החדשה.
גרסת ה-GTD של הגולף, שמעולם לא שווקה בישראל, משווקת בכל הדורות של הגולף, מאז הדור השני של הדגם וזוכה להצלחה יחסית למרות תג מחיר הדומה לגולף GTI.
הדגם החדש, עושה שימוש באותו במנוע 2.0 ליטר TDI מכר, שזכה למקצה שיפורים בדגם החדש. שיפורי המנוע כוללים בוכנות קלות יותר, הפחתת החיכוך בין חלקי המנוע ומעל הכל, הורדת יחס הדחיסה מ-16.5:1 ל-15.8:1. המנוע משודך כסטנדרט לתיבת 6 הילוכים ידנית או 6 הילוכים DSG כאופציה.
עם הספק של 184 כ"ס ב-3,500 סל"ד ומומנט מרבי של 38.6 קג"מ המתקבל בין 1,750-3,500 סל"ד, על משקל של 1,304 ק"ג, זה מספיק בכדי להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-7.5 שניות עד למהירות מרבית של 230 קמ"ש. גולת הכותרת כמובן היא צריכת דלק מצוינת של 21.3 ק"מ לליטר.
הגולף GTD זוכה למספר שינויים קוסמטיים בהשראת הגולף GTI החדשה, כולל אותו פגוש קדמי עם שבכת כוורת שחורה, חצאיות צד בולטות ומאחור, ספוילר גג בולט יותר. חישוקי "17 קלים בעיצוב ייחודי לדגם עם צמיגים במידה של 225/45 משלימים את העיצוב החיצוני. בתא הנוסעים, זו אותה הגולף הרגילה למעט בד המושבים בדוגמה סקוטית בדומה לגולף GTI (אך בשחור במקום באדום). בצד המכני, הגולף GTD נהנית מכיול מתלים ספורטיבי, בלמים מוגדלים ותגבור שונה להיגוי.