פולקסווגן אפ מוצגת בתערוכת פרנקפורט יחד עם לא פחות מ-6 גרסאות קונספט נוספות שחלקן גם תגענה לפס הייצור.
פולקסווגן אפ (UP), המכונית העירונית החדשה של פולקסווגן, היא ככל הנראה המכונית החשובה ביותר בשנים הקרובות (אולי למעט הגולף) עבור פוקלקסווגן ועבור היעד להיות היצרן הגדול בעולם ב-2018. לראיה, פולקסווגן הציגה את ה-UP שלוש דלתות יחד עם לא פחות משישה דגמי קונספט על בסיס ה-אפ שחלקם יגיעו לפס הייצור במהלך 2012-2013 כאשר הקורס אפ יהיה הראשון להגיע לפס הייצור כבר יחד עם דגם החמש דלתות הרגיל בשנה הבאה.
לפני שניגש לדגמי הקונספט, נציג את הפרטים המלאים על ה-אפ שלוש דלתות ששיווקה באירופה יחל בתחילת 2012. לפולקסווגן אפ מידות של: 3.540 מ"מ אורך, 1,640 מ"מ רוחב, 1,480 מ"מ גובה ובסיס גלגלים מהגדולים בקטגוריה של 2,420 מ"מ (משקל 925 ק”ג). בזכות העיצוב המרובע, מנוע הנמצא הרחק מלפנים, בסיס הגלגלים הארוך בקטגוריה ומידת רוחב מכובדת, ה-אפ לפי פולקסווגן היא המכונית העירונית המרווחת ביותר המציעה גם נפח תא מטען של 251 ליטר (28 ליטר פחות מהפולו) ו-951 ליטר כאשר המושבים מקופלים.
{iframe width="576" hight="350"}http://www.youtube.com/embed/YDtC_o4vYnI?rel=0{/iframe}
מנוע אחד בלבד בנפח 1.0 ליטר שלושה צילינדרים ישרת את ה-אפ עם ההשקה בשני הספקים שונים ובתדלוק משולב בגז. כל המנועים ישודכו לתיבת 5 הילוכים ידנית חדשה שפותחה במיוחד לדגם (או רובוטית). דגם הבסיס יהיה בעל הספק של 60 כ"ס בין 5000-6000 סל"ד ומומנט של 9.7 קג"מ בין 3,000-4,300 סל"ד. עם מנוע זה תציע ה-אפ 14.4 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 160 קמ"ש. צריכת הדלק תעמוד על 22.2 ק"מ לליטר.
גרסת בסיס זו תשווק גם עם טכנולוגיית BuleMotion עם מערכת עצור/סע, טעינה רגנרטיבית למצברים וצמיגים "ירוקים" ותציע צריכת דלק של 23.8 ק"מ לליטר ופליטת CO2 של 97 גרם/ק"מ.
הגרסה הבכירה תפיק ממאותו מנוע הספק של 75 כ"ס ב-6,200 סל"ד ומומנט זהה. עם מנוע זה הביצועים עומדים על 13.2 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 171 קמ"ש. צריכת הדלק תעמוד על 21.3 ק"מ לליטר. נפח מיכל הדלק בכל הדגמים עומד על 35 ליטר.
למרות החיבה למנועי דיזל באירופה, ה-אפ לא מוצעת עם ההשקה עם מנוע דיזל קטן וזה רק יגיע במהלך 2012. מ שעוד שתגיע בוודאות, זו גרסת החמש דלתות ל-אפ שתהיה גם גדולה יותר עם מידות הדומות כבר לסופרמיני ולא למכונית עירונית קטנה. קדימון לגרסת ה-5 דלתות אנחנו יכולים לראות בדגם הקרוס UP.
{iframe width="576" hight="350"}http://www.youtube.com/embed/9pf4yZ-j07c?rel=0{/iframe}
פולקסווגן UP כאופציה, תהיה המכונית העירונית הראשונה בסגמנט להציע מערכת למניעת התנגשות בעיר המסוגלת להפעיל את הבלמים במקרה חירום. זו גרסה פשוטה למערכת למניעת תאונות הנמצאת בדגמים אחרים של פולקסווגן. מערכת CEB פועלת במהירויות מתחת ל-30 קמ"ש ועושה שימוש בחיישן לייזר בכדי לזהות מצבי התנגשות. פולקסווגן UP היא הראשונה בפולקסווגן לקבל את מערכת maps + more: מערכת מידע אישית ניידת (PID) עם מסך מגע המאגדת בתוכה את הניווט, טלפון, מידע ומולטימדיה.
דגמי הקונספט על בסיס ה-UP החדשה:
פולקסווגן קרוס אפ קונספט:
פולקסווגן קרוס אפ קונספט, לא רק רומזת על מראה דגם ה-5 דלתות של ה-אפ, אלא על דגם בפני עצמו ופולקסווגן מציינים שבעתיד הקרוב (2012) נראה דגם כזה אשר ישלים את משפחת דגמי ה-UP, בדיוק כפי שיש קרוס-פולו, או קרוס-גולף .
פולקסווגן GT אפ קונספט:
אם יש דגם שלוש דלתות, חמש דלתות וקרוס, אין סיבה שלא נראה בעתיד גרסה ספורטיבית ל-אפ. פולקסווגן רומזת שדגם זה יזכה למנוע בהספק של 100 כ"ס. על משקל של 900 ק"ג, הוא יחיה את הרוח של פולקסווגן GTI המקורית (MK1 עם 110 כ”ס).
פולקסווגן אפ ECO
גרסה זו היא גרסת ייצור אשר תשווק ביחד עם ה-אפ הרגילה. היא עושה שימוש באותו מנוע שלושה צילינדרים שהוסב לשימוש בגז דחוס טבעי CNG ובעל הספק של 68 כ"ס. צריכת הגז בדגם זה עומדת על 3.2 ק"ג/100 ק"מ שווה ערך ל-20.8 ק”מ לליטר בנזין. שני מכילי גז נפרדים נמצאים מתחת למרכב בקיבולת כוללת של 11 ק"ג CNG או 72 ליטר. מיכלי הגז לא תופסים מקום מנפח תא הנוסעים או המטען והוויתור היחידי הוא ערכה לתיקון תקר במקום גלגל חלופי.
בשנה הבאה תציג פולקסווגן גרסה נוספת הכוללת את טכנולוגיית BlueMotion עם מערכת עצור/סע וטעינה רגנרטיבית למצבר, אשר צריכת הגז שלה תעמוד על 2.5 ק"ג/100ק"מ שהם שווה ערך ל-26.7 ק"מ לליטר בנזין.
פולקסווגן E-UP
גרסה חשמלית ל-אפ תשווק כבר ב-2013 למרות שלפי פולקסווגן היא כמעט ומוכנה לייצור. ה-אפ החשמלית בעלת מנוע בהספק של 80 כ"ס בפיק ו-60 כ"ס רציף המייצר מומנט של 21.4 קג"מ. לאפ החשמלית מהירות מרבית של 135 קמ"ש וטווח נסיעה של 130 ק"מ על בסיס מערך סוללות בקיבולת של 18kWh.
שני דגמי קונספט נוספים שפולקסווגן הציגה ל-אפ, אך לתצוגה בלבד הם: UP AZZURRA - עוצבה אישית ע"י וולטר דה סילבה, המעצב הראשי של פולקסווגן ו-ג'ורג'טו ג'וג'ארו, המעצב הראשי והבעלים של איטלדיזיין שנרכשה לאחרונה ע"י פולקסווגן.
דגם נוסף לתצוגה בלבד הוא Buggy UP, סוג של מחווה לרכבי הבאגי הראשונים משנות ה-60 של המאה הקודמת בקליפורניה. הבאגי המפורסמת ביותר מאותן שנים היא של ברוס מאייר, שגם נקרא אבי הבאגי, שעבור הדגמים הראשונים שבנה עשה שימוש במרכב ובמנוע של פולקסווגן חיפושית.