פולקסווגן אפ GT, תצויד במנוע 1.0TSI חדש 110 כ"ס ועם נתונים כמעט וזהים לדור הראשון של גולף GTI.
פולקסווגן, כבר אישרה, פחות או יותר, שהיא תציג בקרוב את גרסת ה-GT לפולקסווגן אפ העירונית, אותה ראינו כקונספט בתערוכת פרנקפורט האחרונה. עכשיו, נחשפים הנתונים הטכניים ראשונים של ה-אפ GT.
פולקסווגן אפ GT, היא נסיון של פולקסווגן להחיות את הדור הראשון של הגולף GTI. בתחום המידות, הזהות כמעט מוחלטת כאשר לאפ מידות של: 3.54 מטר אורך, 1.64 מטר רוחב, 1.48 מטר גובה ובסיס גלגלים של 2.42 מ"מ ואילו ל-GTI דור ראשון (שלוש דלתות 1976) מידות של: 3,70 מטר אורך, 1.63 מטר רוחב, 1.39 מטר גובה ובסיס גלגלים של 2.40 מטר. ההבדל העיקרי בין הדגמים הוא המשקל שעמד ב-GTI המקורית על 810 ק"ג ואילו ב-אפ GT הוא צפוי לעמוד על כ-960 ק"ג (885 ק”ג פחות נהג).
בחרטומה של ה-אפ GT, יעמוד מנוע TSI חדש על בסיס מנוע השלושה צילינדרים של ה-אפ. ההספק יעמוד על 110 כ"ס והמומנט על 17.8 קג"מ. המנוע ישודך לתיבת שישה הילוכים ידנית ויציע ביצועים של 8.5 שניות 0-100 קמ"ש (9 שניות ב-GTI) ומהירות מרבית של 195 קמ"ש (185 קמ"ש ב-GTI ). לגולף GTI המקורית MK1, היה מנוע 1.6 ליטר עם הזרקת דלק ישירה (הראשונה לעשות שימוש בזה) בהספק של 110 כ"ס ומומנט של 14.3 קג"מ. צריכת הדלק ב-אפ GT תעמוד על 22.2 ק"מ לליטר.
מישהו הבוחן בימים אלו בעצמו את אפ GT קונספט, הוא לא אחר מאשר יו"ר קבוצת פולקסווגן מרטין וינטרקורן הנוהג באפ הרגילה אך שבה מותקן מנוע ה-TSI החדש עם 110 כ"ס (הרכב השחור בתמונות).