פולקסווגן UP (אפ), המכונית העירונית החשובה ביותר של פולקסווגן, תוצע בגרסת 3 דלתות עם ההשקה ובמחיר המציב אותה מעל לקיה פיקנטו ויונדאי i10.
פולקסווגן חושפת, לאחר לא מעט עיכובים, את המכונית העירונית ה-UP המחליפה את הלופו שלא הצליחה במיוחד. זו כנראה המכונית החשובה ביותר של פולקסווגן לשנים הבאות האמורה לסייע לפולקסווגן לעמוד ביעד של 2018 בו פולקסווגן רוצה להיות יצרן הרכבים הגדול בעולם.
פולקסווגן UP, שומרת אמונים לקונספט עליה היא מתבססת בכל הקשור בעיצוב ומבנה ה-2 קופסאות, האמור לספק מרווח עדיף לנוסעים. ל-UP מידות עירוניות למהדרין: 3,540 מ"מ אורך, 1640 מ"מ רוחב, 1,480 מ"מ גובה ובסיס גלגלים של 2,420 מ"מ. בהשוואה לקיה פיקנטו, ה-UP קצרה יותר ב-45 מ"מ, רחבה ב-45 מ"מ ובסיס הגלגלים ארוך ב-35 מ"מ. נפח תא המטען של ה-UP עומד על 251 ליטר ו-951 ליטר כאשר המושבים מקופלים.
עם תחילת השיווק תוצע פולקסווגן UP עם מנוע אחד בלבד בנפח 1.0 ליטר שלושה צילינדרים ובשני הספקים של 60 כ"ס ו-75 כ"ס. המנוע ישודך תיבת חמישה הילוכים ידנית ורק בהמשך תוצע תיבת הילוכים אוטומטית, לא ידוע אם בגרסה כלשהי של DSG או משהו אחר. בהמשך מתוכננת גם גרסת דיזל וב-2013 גרסה חשמלית או היברידית נטענת. צריכת הדלק של הגרסה החלשה תעמוד על 23.8 ק"מ לליטר והגרסה החזקה תציע 23.2 ק"מ לליטר.
פולקסווגן UP תוכננה להיות מכונית מיוחדת עם מנוע המוצב מאחור והנעה אחורית, כך לפחות לפי הקונספט מ-2007. אך כנראה שבקונצן פולקסווגן הסתכלו מספיק לעבר מרצדס A קלאס או אודי A2 שלמרות הפלטפורמה המאוד מתקדמת שלהן, הצלחה במכירות הן לא היו ולכן ה-UP מוצעת עם מנוע קדמי והנעה קדמית על בסיס הפלטפורמה MQB החדשה אשר שתשמש דגמים נוספים כמו הפולו הבאה ועוד.
פולקסווגן UP תהיה המכונית העירונית הראשונה שתוצע כאוצפיה עם מערכת בלימה אוטומטית במקרה של אפשרות להתנגשות עד למהירויות של 30 קמ"ש. עוד כאופציה תוצע מערכת עצור/סע.
המחיר הצפוי בבריטניה, מעמיד את ה-UP 3 דלתות במחיר הצפוי לעמוד בישראל על כ-70,000 ש"ח (המחיר הראלי), אך סביר להניח שהיא תמוצב עוד יותר רחוק ממכוניות המיני הנמכרות בישראל. בהמשך תוצע גם גרסת 5 דלתות ארוכה יותר עם מרחב גדול יותר לנוסעים ומטען.