סקודה, חושפת את מירב הפרטים הטכניים על סקודה ראפיד, המשפחתית הקומפקטית החדשה של סקודה.
יממה לאחר שסיאט הציגה את הטולדו החדשה, האחות התאומה של הראפיד, סקודה, מפרסמת את המפרט הטכני של הראפיד, המשפחתית הקומפקטית החדשה של סקודה שתמוצב בין הפאביה לבין האוקטביה החדשה (שתוצג בשנה הבאה).
הראפיד החדשה, לא רק מציגה את קו העיצוב החדש של סקודה, היא בנוסף גם רכיב משמעותי בשאיפה של סקודה להגיע למכירות של 1.5 מיליון רכבים ב-2018 (לעומת 880,000 רכבים ב-2011). סקודה משווקת דגם בשם ראפיד גם בסין ובהודו, אך דגם זה שונה לחלוטין מזה האירופאי ולמעשה זו גרסת סקודה לפולקסווגן וונטו.
שיווקה של הראפיד החדשה, יחל במספר מדינות לקראת חודש נובמבר הקרוב ובשאר אירופה וישראל בתחילת שנת 2013, ביחד עם שיווקה של הטולדו החדשה שיעשה במקביל.
סקודה ראפיד, בדיוק כמו הטולדו החדשה של סיאט, תשווק עם 4 מנועי בנזין בהספקים של 75 כ"ס ועד 122 כ"ס וכן עם מנוע טורבו דיזל יחיד 1.6TDI בשני הספקים של 90 כ"ס ו-105 כ"ס.
סקודה ראפיד - מנועי הבנזין:
מנוע הבסיס שישמש את הראפיד הוא מנוע 1.2 ליטר שלושה צילינדרים אטמוספרי בהספק של 75 כ"ס ב-5,400 סל"ד ומומנט מרבי של 11.4 קג"מ המתקבל ב-3,750 סל"ד. מנוע זה ישודך לתיבת 5 הילוכים ידנית בלבד ומספק ביצועים של 13.9 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 175 קמ"ש. צריכת הדלק עם מנוע זה עומדת על 16.4 ק"מ לליטר.
המנוע העיקרי שישמש את הראפיד הוא מנוע ה-1.2TSI המוכר, בשני הספקים של 86 כ"ס ו-105 כ"ס.
בגרסתו החלשה, למנוע הספק של 86 כ"ס ב-4,800 סל"ד ומומנט מרבי של 16.3 קג"מ המתקבל בין 1,500-3,500 סל"ד. מנוע זה עם תיבת 5 הילוכים ידנית מציע ביצועים של 11.8 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 183 קמ"ש. צריכת הדלק עם מנוע זה עומדת על 19.6 ק"מ לליטר.
הגרסה החזקה של מנוע ה-1.2TSI, מספקת 105 כ"ס ב-5,000 סל"ד ומומנט מרבי של 17.84 קג"מ בין 1,550-4,100 סל"ד. מנוע זה עם תיבת 5 הילוכים ידנית, מציע ביצועים של 10.3 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 195 קמ"ש. צריכת הדלק עם מנוע זה עומדת על 19.6 ק"מ לליטר. מנוע זה יוצע גם עם תיבת 7 הילוכים DSG.
המנוע הבכיר שישרת את הראפיד הוא מנוע 1.4TSI בהספק של 122 כ"ס ב-5,000 סל"ד ומומנט מרבי של 20.3 קג"מ המתקבל בין 1,500-4,000 סל"ד. מנוע זה ישודך לתיבת DSG-7 כפולת המצמדים בלבד, ללא אופציה לתיבה ידנית. עם מנוע זה תציע הראפיד ביצועים של 9.6 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 206 קמ"ש. צריכת הדלק עם מנוע זה תעמוד על17.2 ק"מ לליטר.
סקודה ראפיד – מנועי הדיזל:
בתחום מנועי הדיזל, יוצע מנוע 1.6TDI בשני הספקים של 90 כ"ס ו-105 כ"ס.
בגרסתו החלשה, מציע מנוע זה הספק של 90 כ"ס ב-4,200 סל"ד ומומנט מרבי של 23.4 קג"מ בין 1,500-2,500 סל"ד. מנוע זה משודך תיבת 5 הילוכים ידנית או 7 הילוכים DSG. סקודה לא מפרסת את נתוני הביצועים עם מנוע זה, אך צריכת הדלק תעמוד על 23.8 ק"מ לליטר או 23.2 ק"מ לליטר בהתאמה לתיבות ההילוכים.
בגרסה החזקה של מנוע ה-1.6TDI, ההספק עומד על 105 כ"ס ב-4,400 סל"ד והמומנט המרבי על 25.5 קג"מ בין 1,500-2,500 סל"ד. מנוע זה יוצע עם תיבת 6 הילוכים ידנית או 7 הילוכים DSG ויציע ביצועים של 10.6 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 190 קמ"ש. צריכת הדלק עם מנוע זה עומדת על 22.7 ק"מ לליטר.
סקודה תשווק את הראפיד בשתי תצורות מתלים, האחת עבור מדינות מפותחות ואחת עבור מדינות עם כבישים מאתגרי מתלים הכוללת הגבהת מרכב של 15 מ"מ. הראפיד עושה שימוש במתלים בתצורת מקפרסון מלפנים ופיתוח קומפקטי במיוחד לקורת פיתול מאחור, בעיקר בכדי להעניק מקום נרחב לנוסעים ולתא המטען.
לראפיד החדשה מידות של: 4.48 מטר, רוחב של כ-1.7 מטר ובסיס גלגלים של 2.6 מטר. גולת הכותרת זה תא המטען בתצורת האצ'בק, למרות מראה הסדאן, המציע נפח של לא פחות מ-550 ליטר וכפי שניתן לראות בתמונות, הוא לא רק גדול אלא נגיש במיוחד. המרווח לנוסעים לפי סקודה, יהיה חסר תחרות בקטגוריה.