קודיאק החדש הצצה ראשונה
קודיאק החדש.
קודיאק החדש הצצה ראשונה
קודיאק החדש.

את הופעת הבכורה העולמית שלו הקודיאק החדש יעשה רק בחודש אוקטובר הקרוב, אך עד אז סקודה מספקת לנו הצצה אל הדור השני של הקרוסאובר 5-7 מושבים הבכיר שלה ואל תצפו לפגוש את הדגם על כבישי ישראל לפני אמצע 2024. 

 

הקודיאק הוא סיפור הצלחה משמעותי עבור סקודה והדגם שהוצג לראשונה בשנת 2016 נמכר מאז במעל ל-800,000 יחידות. מסיבה זו סקודה השקיע רבות בפיתוח של הקודיאק החדש, אשר פותח לצד הטיגואן החדש שיוצג במקביל. 

 

קודיאק החדש 2024 עם הסוואה
שומר על המראה המוכר.

הדגם המוצג בתמונות עטוף בהסוואה שלא מסגירה את הפרטים את הקטנים של העיצוב, אך כפי שאתם יכולים לראות מדובר באבולוציה לעיצוב של הדגם הנוכחי ולא באיזו מהפכה עיצובית, יחד עם זה ניכר כי הדגם זכה לעיצוב "שרירי וחטוב" יותר. הפנסים הראשיים יהיו בטכנולוגיית Matrix-LED, במרבית רמות הגימור, עם מראה בסגנון של זכוכית קריסטל. 

 

לקודיאק החדש אורך של 4,758 מ"מ כך שהוא ארוך יותר ב-61 מ"מ מהדגם הנוכחי, שאר המידות נותר ללא שינוי של ממש עם רוחב של 1,864 מ"מ, גובה של 1,657 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,791 מ"מ. התוספת למידת האורך נועדה בעיקר להגדיל את נפח תא המטען: 340 ליטר כאשר כל המושבים בשימוש, לעומת 277 ליטר כיום, ו-845 ליטר עם קיפול השורה השלישית או 910 ליטר בדגמי החמישה מושבים. 

 

קודיאק החדש 2024 עם הסוואה
קודיאק החדש.

לעומת האבולוציה לעיצוב החיצוני, בתא הנוסעים אתם כבר יכולים לצפות למהפכה של ממש. כמו במקרה של הטיגואן החדש, גם כאן סקודה העבירה את השליטה על ההילוכים לצד גלגל ההגה, דבר שפינה מקום רב בקונסולה בין המושבים לטובת חללי אחסון וצמד של משטחי טעינה בהספק של 15W האחד. במרכז הדשבורד נמצא מערכת מולטימדיה חדשה עם מסך מגע בגודלים של "10.4 או "12.9 לצד לוח מחוונים דיגיטלי "10.25 ואופציה לתצוגה עילית. מתחת למסך המרכזי תמצאו שלוש חוגות עם מסך מגע בתוכן לשליטה על בקרת האקלים ופונקציות נוספות. סקודה אמנם לא חושפת תמונה של תא הנוסעים, אך כל התיאור הזה אמור לרמוז לכם כי תא הנוסעים שלה קודיאק החדש מעוצבת בהשראת תא הנוסעים של הקונספט VISION 7S שהוצג אשתקד.

 

סקודה VISION 7S
סקודה VISION 7S.

בתחום ההנעה, הקודיאק החדש ישווק מנוע 1.5 ליטר טורבו 48V בהספק של 150 כ"ס, 2.0 ליטר טורבו בהספק של 204 כ"ס והנעה כפולה, 2.0 ליטר טורבו דיזל 150 כ"ס הנעה קדמית או 193 כ"ס עם הנעה כפולה. החידוש המשמעותי בתחום ההנעה זו האופציה למערכת הנעה היברידית פלאג-אין - לראשונה בדגם. 

 

קודיאק החדש 2024 עם הסוואה
קודיאק החדש.

כצפוי, מדובר במערכת הנעה היברידית פלאג-אין חדשה ושונה מזו המוכרת לנו מהאוקטביה או הסופרב פלאג-אין. את מנוע ה-1.4 ליטר טורבו במערכת הזו מחליף כעת מנוע 1.5 ליטר טורבו Evo2 המייצר 150 כ"ס והוא משודך לתיבת 6 הילוכים DSG בה מותקן מנוע חשמלי בהספק של 54 כ"ס כך שלמערכת הזו הספק כולל של 204 כ"ס. את סוללת ה-13kWh של הסופרב פלאג-אין מחליפה כאן סוללה בקיבולת גדולה של 25.7kWh שתאפשר לדגם להשיג טווח נסיעה חשמלי של מעל ל-100 ק"מ. חידוש משמעותי נוסף הוא יכולת טעינה ביתית AC בהספק של עד 11kW ואפשרות לטעינה מהירה DC בהספק של עד 50kWלאור הסוללה הגדולה, הקודיאק פלאג-אין ישווק בגרסת 5 מושבים בלבד. 

 

קודיאק החדש 2024 עם הסוואה
קודיאק החדש.

שדרוג משמעותי נוסף שנפגוש בדגם זו מערכת בקרת שלדה DCC חדשה (בולמים אדפטיביים) - DCC Pro. במערכת ה-Pro ישנה שליטה נפרדת על התנועה של הבולם מעלה/מטה וזה מאפשר שליטה טובה יותר על המרכב לצד נוחות נסיעה משופרת. הכיול נקבע לפי בורר מצבי הנהיגה ובמצב נהיגה אישי הנהג יכול לבחור מבין 15 דרגות שונות באמצעות סליידר במערכת המולטימדיה. 

 

חידושים נוספים שנפגוש בקודיאק החדש הם בקרת שיוט אדפטיבית (Travel Assist) עם נהיגה אוטונומית מלאה בתנועה צפופה (עד 60 קמ"ש) המגיבה לתנועה שמסביב לא רק בבלימה אלא גם בהיגוי, נמצא גם מערכת חניה אוטומטית עם שליטה חיצונית באמצעות אפליקציה למכשיר הסלולרי, רק שכאן זו עדיין מערכת דור קודם כלומר ניתן להזיז את הרכב לפנים/אחור ולא לבצע תמרון חניה מלא.  

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 8

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.