סיטרואן תציג בתערוכת שנחאי בחודש הבה קונספט העונה לשם מטרופוליס, מדובר ברכב לא אופייני לסיטרואן עם מידות גדולות יותר מאלו של האודי A8L החדשה
אנחנו לא יודעים עדיין אם לקונצרן PSA פיג'ו סיטרואן יש שאיפות כאלו גדולות, כמו להתחרות במיטב התוצרת הגרמניות, אך לפי רכבי הקונספט שהקונצרן הציג, בין אם פיג'ו בתערוכת ז'נבה האחרונה ועכשיו סיטרואן בתערוכת שנחאי בחודש הבא, אין ספק שפיג'ו סיטרואן מכוונות גבוהה ואיך שזה נראה עד עכשיו זה גם אמור לפגוע.
סיטרואן חשפה היום תמונות של קונספט הנקרא מטרופוליס, בהחלט שם הולם יחסית לגודלה. אורכה של ה"עיר" הקטנה 5.3 מטר, רוחבה 2 מטר ארוכה יותר ממרצדס S קלאס ואודי A8L עם בסיס הגלגלים הארוך ורחבה יותר ממייבך!. אנחנו אמנם לא מצפים מסיטרואן לייצר רכב שכזה ויש לה עוד צעדים רבים לעבור עד שתשקם את השם סיטרואן, אך העיצוב לא פחות ממרשים מאוד גם אם לא מאוד סיטרואני בדיוק כמו ה-C5 שנראת הרבה יותר גרמנית והרבה פחות צרפתייה ועוד פחות סיטרואנית בלי שום מוזרות קשה לעיכול במראה.
מתחת למכסה המנוע, כמו כל שאר רכבי הקונספט האחרונים של PSA גם כאן נמצאת יחידה היברידית המשלבת מנוע בנזין קדמי V6 בנפח 2.0 ליטר, שיחד עם מנוע חשמלי בהספק של 95 כ"ס המחובר לגלגלים האחוריים, תוכל לספק בין 272 כ"ס ללא פחות מ-460 כ"ס והנעה כפולה יחד עם תיבת 7 הילוכים כפולת מצמדים. ההספק שגבוהה לא זמין כל הזמן ונועד רק לאפשר עקיפות מהירות.
לא סתם סיטרואן בחרה להציג את המטרופוליס קונספט בסין. סין היא השוק השני בחשיבותו עבור סיטרואן אחרי צרפת, עם פעילות של כבר למעלה מ-20 שנה.
אין ספק שקונצרן PSA שואף לעשות מהפכה של ממש במיתוג. אנחנו רואים את זה בהצהרת כוונות מפורשת של הקונצרן בדבר החזרת חדוות הנהיגה והסנונית הראשונה של העידן החדש הפיג'ו RCZ, דרך דגמי קונספט מרשימים עיצובית ומנועים חדשים יעילים ומרשימים. אנו מצפים בקוצר רוח לשנים 2011 ו-2012 בהן סיטרואן ופיג'ו תצגנה את הדגמים החדשים ל-407,208 וה-C4, נקווה שאז נוכל לומר vive la france.