סיטרואן DS5 החדשה שתוצג בתערוכת פרנקפורט בגרסת ייצור סופי, היא המבחן האמיתי של סיטרואן בחזרה לייחוד שאפיין אותה תמיד.
סיטרואן תציג ככל הנראה את ה-DS2 בתערוכת פרנקפורט הקרבה, אך ללא ספק המכונית הבאמת חשובה של סטירואן בתערוכה, אולי החשובה ביותר מזה כמה עשורים, היא ה-DS5, זו שמחזירה את סיטרואן למקורות עם מכונית ייחודית בכל המובנים בדיוק כמו שדגמי ה-DS היו מיוחדים בדרכם.
סיטרואן פרסמה היום גלריית תמונות חדשה של ה-DS5, כך שתוכלו לשפוט בעצמכם עד כמה ייחודית היא. בעוד ה-DS3 וה-DS4 הן מכוניות נאות מאוד, אך במונחים של סיטרואן הן עדיין מכוניות "רגילות" למדי. עם ה-DS5 סיטרואן כבר לוקחת צעד אמיץ יותר למכונית אוונגרדית בעיצובה ומיוחדת בדרכה שכבר שנים לא ראינו מסיטרואן. רק לשם הדוגמה, בגג תמצאו 3 חלונות, 2 נפרדים מלפנים עם שליטה נפרדת לכל אחד מהם.
עם ההשקה, תצייד סיטרואן את ה-DS5 במבחר מנועים וכמובן עם יחידת ההנעה ההיברידית מסוג Hybrid4. בתחום מנועי הבנזין נמצא את משפחת ה-1.6THP בשני הספקים של 156 כ"ס (24.46 קג"מ) ו-200 כ"ס (28 קג"מ). בתחום מנועי הדיזל תצוייד ה- DS5 החל ממנוע 1.6 eHDi המיקרו היברידי בהספק של 112 כ"ס ו-27.1 קג"מ ו-2.0 HDi בהספק של 163 כ"ס ו-34.61 קג"מ.
ל-DS5 בסיס גלגלים זהה ל-C5 עם 2,815 מ"מ, אך עם מידת אורך של 4.52 מטר (לעומת 4.78 מטר) ומידת רוחב של 1.85 מטר (לעומת 1.86 מטר).
האם ה-DS5 תצליח להחזיר לסיטרואן את הקסם שאבד לה עם השנים ויחד עם זאת לצליח לחדור מבעד לחומת הפרימיום השמורה כיום כמעט באופן בלעדי לשלישייה הגרמנית?