סיטרואן חושפת את ה-C4 קקטוס, הקרוסאובר החדש והייחודי של סיטרואן. בסוף השנה בישראל.
לפני מספר ימים נחשפנו לראשונה אל תמונות של סטירואן C4 קטטוס החדש ואתמול בערב (05.02), בציון 136 שנה להולדת מייסד החברה, אנדרה גוסטב סיטרואן, חשפה סיטרואן רשמית את ה-C4 קקטוס החדש. ה-C4 קקטוס הוא קרוסאובר קומפקטי ייחודי בעיצובו ובתכננו כפי שרק סיטרואן יודעת לעשות ומספיק אמיצה גם לייצר.
סיטרואן C4 קקטוס החל את דרכו עוד ב-2007 כאשר סיטרואן הציגה בפרנקפורט את הקונספט C קקטוס, אך המשבר הכלכלי שהחל לאחר מכן הכניס את כל יצרני הרכב וסיטרואן בתוכם למגננה וביטול הייצור של כל רכב שונה או ייחודי. בתערוכת פרנקפורט האחרונה בנובמבר 2013, חזר הקונספט בגלגול מתקדם תחת השם קקטוס המוצג כעת בגרסת הייצור של הדגם שיוצג לקהל הרחב בתערוכת ז'נבה בחודש הבא וינחת אצלנו לקראת סוף השנה.
אוהבים או שלא, אי אפשר שלא להתפעל מעיצוב הדגם שניראה יותר כמו דגם קונספט בדרך לתערוכה מאשר דגם שבקרוב יסתובב ברחובות תל אביב. סיטרואן שמרה כמעט על כל המאפיינים הייחודיים שהוצגו עם דגם הקונספט, כולל הדלתות המדופנות מהחוץ בפאנל פלסטיק "בועות אוויר" גמיש שנועד למנוע את אותן מכות הפח בחניות צפופות, מעבר לצד האסתטי שבדבר. פאנל הפלסטיק יוצע בארבעה צבעים שונים לבחירת הרוכשים.
כמו העיצוב החיצוני, גם תא הנוסעים המנימליסטי והייחודי בעיצובו ותכנונו המשיך ישירות מדגם הקונספט אל דגם הייצור הסופי, עם שינויים קלים בלבד. השליטה על כל מערכות הנוחות ברכב, כולל על מערכת בקרת האלקים, מתבצעת דרך מסך מגע "7 מרכזי או דרך הפתורים שעל ההגה. לוח המחוונים הוא מסך TFT קטן ובמקום ידית הילוכים כמקובל (בדגם האוטו') תמצאו לחצני תפעול R-D-N בקונסולה המרכזית השולטים על תיבת הילוכים רובוטית ETG. ל-C4 קקטוס מידות קומפקטיות למדי הדומות לאלו של פיאט 500L או קרוסאובר עירוני ממוצע כדוגמת השברולט טראקס: 4,160 מ"מ אורך, 1,480 מ"מ גובה, 1,730 מ"מ רוחב, בסיס גלגלים של 2,600 מ"מ ונפח תא מטען של 358 ליטר.
סיטרואן C4 קקטוס מבוסס על הפלטפורמה הקומפקטית של פיג'ו 208 הנקראת Platform 1. בזכות שימוש נרחב באלומיניום וחומרים קלים אחרים, ה-C4 קקטוס רושם על המאזניים משקל נוצה של 965 ק"ג בלבד. לשם ההשוואה, הטראקס שהוזכר בפסקה הקודמת שוקל לא פחות מ-1,330 ק"ג למרות מידות דומות.
בזכות המשקל הקל, ה-C4 קקטוס יעשה שימוש במנועי קטני נפח וחסכוניים במיוחד, החל מ-1.2 ליטר שלושה צילינדרים אטמוספרי 82 כ"ס ועד לגרסת הטורבו של מנוע,e-THP, שתצטרף בשנה הבאה, בהספק של 110 כ"ס ו-20.9 קג"מ. הדגם יוצע בנוסף עם שני מנועי טורבו דיזל בנפח 1.6 ליטר: eHDI בהספק של 92 כ"ס ו-BlueHDI החדש בהספק של 100 כ"ס שיציע עם הדגם צריכת דלק מרשימה של 32.2 ק"מ לליטר.
סיטרואן C4 קקטוס:
סיטרואן קקטוס קונספט: