סיאט, שמצבה החל להשתפר השנה עם עלייה במכירות, תציג ב-2012 ארבעה דגמים חדשים כאשר 2 מתוכם חדשים לחלוטין.
שנת 2011, מסתמנת כשנת פנה עבור מותג סיאט, שעד עתה רק הסב הפסד כלכלי עבור פולקסווגן הבעלים. עם צפי של עלייה במכירות בכ-10%, מתחילים להיות אופטימיים בסיאט. חלק מתכנית החומש שהחלה ב-2010, סיאט תחשוף 4 דגמים חדשים כבר בשנה הבאה.
סיאט מכרה ב-2010 כ-340,000 יחידות והשנה, סיאט מצפה להגדיל את המכירות בכ-10% באמצעות האיביזה ST החדשה (איביזה סטיישן הנקראת בישראל FLOW) וכן באמצעות ה-אלהמברה, המיניוואן של סיאט על בסיס השראן של פולקסווגן. לפי התכניות של פולקסווגן, יעד המכירות של סיאט ב-2018 עומד על 800,000 , שזו גם שנת היעד של פולקסווגן להיות היצרן מספר 1. עד שזה יקרה, אודי תנצל את קיבולת הייצור העודפת של מפעל סיאט בספרד עבור ה-Q3 החדש.
מבין הדגמים החדשים שסיאט תחשוף ב-2012, הראשונה בתור היא המשפחתית הקומפקטית האצ'בק, סיאט לאון, שהוצגה ב-2005 וזכתה למתיחת פנים ב-2009. כמשפחתית היא לא הצליחה להרים את הראש מעל המתחרות, אך בגרסאות הספורטיביות היא בהחלט מקבלת התייחסות ראויה כאחת העסקאות הספורטיביות המשתלמות ביותר.
דגם חדש לחלוטין, תהיה עירונית קטנה על בסיס פולקסווגן UP שתיקרא כנראה הארוסה, על שם המכונית העירונית האחרונה שהייתה לסיאט (על בסיס פולקסווגן לופו) שנמכרה בין השנים 1997-2004. עוד מכונית חדשה לחלוטין היא מכונית סדאן חדשה שאמנם לא נמכרת היטב באירופה, אך עם תחילת השיווק של סיאט בסין בשנה הבאה סיאט בהחלט צריכה מכונית סדאן בכדי למכור היטב לסינים חובבי הסדאן. אנחנו למעשה לא יודעים להגיד אם מדובר במכונית חדשה לחלוטין או מתיחת פנים עמוקה לסיאט אקסו (אודי A4 דור קודם במדי סיאט), או אולי שמדובר בגרסה חדשה לטולדו שייצורה הופסק ב-2009.
דגם נוסף הוא למעשה דגם מחודש ומדובר במתיחת פנים עמוקה לסיאט איביזה, שאמנם היא בעלת אחד העיצובים היותר מעניינים בתחום הסופרמיני, אך בכל הקשור באיכות חומרים ורמה כוללת, היא לא נמצאת בקו אחד עם המתחרות ובעיקר מול דגמי פולקסווגן/סקודה מאותה הקטגוריה.
סיאט איביזה:
{iframe width="576" hight="350"}http://www.youtube.com/embed/WeWGf5VSMlw?rel=0{/iframe}
סיאט לאון:
{iframe width="576" hight="350"}http://www.youtube.com/embed/TiKpDwashfk?rel=0{/iframe}
סיאט אלהמברה:
{iframe width="576" hight="350"}http://www.youtube.com/embed/lVls3TUVG0c?rel=0{/iframe}