סיאט לאון ST סטיישן 2014 החדשה תשווק בתחילה עם מנוע 1.2TSI עם 105 כ"ס ותיבת DSG-7. תוצע עם חלון גג פנורמי חשמלי, מסילות גג ועוד.
כשנה לאחר שהוצגה לראשונה בעולם, חטיבת סיאט, מבית צ'מפיון מוטורס, תשיק השבוע בישראל את גרסת הסטיישן לסיאט לאון החדשה – סיאט לאון ST. גרסת הסטיישן של הלאון, המוצעת לראשונה אי פעם בדגם, מצטרפת את גרסאות ההאצ'בק חמש ושלוש דלתות של הדגם המשווקות כאן מזה כשנה, מהן נמסרו עד היום כ-1,300 יחידות – גידול של 200%. נכון לתחילת השיווק, הלאון ST תשווק עם מנוע אחד וברמת גימור אחת במחיר של 129,900 שקל.
כמו שאר דגמי סיאט השונים, גם הלאון ST מציעה עיצוב ספורטיבי, רענן וצעיר. סיאט לאון סטיישן ארוכה יותר מגרסת החמש דלתות ב-27 ס"מ ונמוכה ממנה ב-8 מ"מ. לדגם נפח תא מטען של 587 ליטר לעומת 380 ליטר בלבד בגרסת החמש דלתות ועם קיפול המושבים מאחור, מתקבל נפח הטענה של 1,470 ליטר. הדגם מצויד במדף לשינוי גובה רצפת התא.
מידות הדגם הן: 4,532 מ"מ אורך, 1,816 מ"מ רוחב, 1,455 מ"מ גובה ובסיס גלגלים של 2,637 מ"מ. משקלו של הדגם עומד על 1,233 ק"ג בלבד - הסטיישן הקלה בסגמנט.
כאמור, סיאט לאון ST מוצעת בשלב זה בישראל עם מנוע בנזין אחד: 1.2 ליטר טורבו TSI המספק 105 כ"ס בין 4,500-5,500 סל"ד ומומנט מרבי העומד על 17.8 קג"מ בין 1,400-4,000 סל"ד. המנוע משודך כסטנדרט לתיבת DSG כפולת מצמדים עם 7 יחסי העברה ומספק ביצועים של 10.3 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית ש 191 קמ"ש. צריכת הדלק המשולבת, בסיוע מערכת עצור/סע, עומדת בדגם על 20 ק"מ לליטר.
סיאט לאון ST תוצע ברמת אבזור אחת הכוללת, בין היתר: בקרת אקלים מפוצלת, בקרת שיוט, חלונות מושחרים מאחור, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע מרכזי, כניסת USB ולכרטיסי SD, פנסי ערפל עוקבי פנייה, מראות צד חשמליות, 4 חלונות חשמל, חישוקי סקסוגת "16, תאורת פנים מסוג LED, שליטה מההגה על מערכת השמע והטלפון, מחשב דרך/רכב מתקדם ועוד. בזמן ההשקה ייהנו הרוכשים גם מחלון גג פנורמי חשמלי שינתן ללא עלות
בתחום הבטיחות, לדגם ציון של 5 כוכבים במבחני הריסוק האירופאים של ארגון EuroNCAP, אבזור הבטיחות כולל 6 כריות אוויר (עם אפשרות לניתוק כרית הנוסע הקדמי), מערכת בקרת יציבות ESP, מערכת ניטור לחץ אוויר בצמיגים, דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני XDS, בקרת משיכה TSC ועוד.