בשנת 2012 ניסאן הכריזה על התחייה של מותג דאטסון שנולד מחדש כחלק מהסיפוק הרב בברית רנו-ניסאן מההצלחה של דאצ'יה, דאטסון הייתה אמור להיות המקבילה של דאצ'יה עבור שווקים מתפתחים במזרח, הודו בעיקר.
לאחר דיווחים על הפסקת הייצור בהודו, שם נמצא המפעל העיקרי של המותג, ניסאן מכריזה כעת באופן רשמי על הפסקת השיווק של דאטסון בהודו ובכך למעשה היא סותמת את הגולל על המותג. ניסאן שיווקה את דאטסון גם ברוסיה, אינדונזיה, דרום אפריקה ועוד, בשווקים אלו ניסאן סגרה את פעילות המותג עוד בשנת 2020.
כאשר ניסאן הכריזה על התחייה של המותג, היא הציבה יעד מכירות שנתי של 300,000 רכבים בשנה, בפועל נמכרו מהמותג רק 470,000 בכל 9 השנים האחרונות. דאטסון המחודשת ייצרה רק דגם אחד בלבד, דאטסון GO, רכב עירוני בסדר גודל של קיה פיקנטו שהוצג בשנת 2013.
מותג דאטסון לא מוכר בישראל, אך המותג הז שימש בעבר את ניסאן כמותג להחדיר לשוק האמריקאי את דגמי Z של החברה, דגמי הספורט קופה של ניסאן אשר שווקו מחוץ ליפן תחת מותג דאטסון. דגם Z הראשון אותו ניסאן שיווקה בארה"ב היה דאטסון 240Z וההצלחה הייתה דיי מהירה, גם כי הדגם הגיע בזמן הנכון, משבר הנפט בארה"ב, כך שהאמריקאי חובבי מכוניות הקופה יכול היה לרכוש דאטסון עם מנוע יפני חסכוני וקטן נפח, יחסית שכן עדיין מדובר במנוע שישה צילינדרים בנפח 2.4 ליטר, לעומת זוללי הנפט האמריקאים עם מנועי V8. בכלל, משבר הנפט של שנת 1973 הוא אחת הסיבות העיקריות לזינוק האדיר של תעשיית הרכב היפנית שהביאה לצרכן האמריקאי מכוניות אמינות מאוד עם מנועים קטנים וחסכוניים.