תפגשו את הסובארו אימפרזה STI SC400, האימפרזה הסדרתית החזקה והמהירה ביותר מבית קוזוורט

סובארו איפרזה STI SC400 קוזוורט

 

את השמועות על הסופר אימפרזה הזו כבר שמענו לפני כמה חודשים, עכשיו היא כאן בחשיפה מלאה. בית השיפורים “קוזוורט” שנחשב לאחד המשובחים בעולם המוטורי, שידרג את האימפרזה STI לרמה אחרת לחלוטין, שם הקוד היה בהתחלה SC400 אבל בהחלט אפשר לקרוא לה אימפרזה קוזוורט.

 

הנתונים היבשים: המנוע הוא אותו מנוע 2.5 ליטר טורבו, אשר כעט מספק 395 כ"ס, לעומת 296 כ"ס של ה-STI הסדרתית. הנתון היותר מדהים הוא השיפור בזמן המיאוץ ל-100 קמ"ש, האימפרזה קוזוורט מקזזת לא פחות משניה וחצי לזמן של 3.7 שניות. רק 75 יחידות תייצר קוזוורט מהדגם הזה וכולן מיודעות לבריטניה בלבד.

 

אמנם האימפרזה הזו מיוצרת ע"י קוזוורט אך למעשה זו סובארו שדחפה את קוזוורט להציג את הגרסה הזו. הבחירה הטבעית עבור סובארו היא כמובן פרודרייב הבריטית שאחראית על כמה מרכבי הראלי של סובארו באליפות ה-WRC. אך לקוזוורט, מעבר להיותה אחת החברות הטובות בעולם בשיפור ובניית מנועים יש נסיון לא מועט עם שיפורי מנועי הבוקסר של סובארו בארה"ב עם הספקים של 600 כ"ס ואף 800 כ"ס.

 

השיפורים כמובן לא מסתיימים במנוע. קפיצים מבית אייבאך ובולמים מבית בילשטיין מחליפים את המקוריים יחד עם הנמכה של המתלים הקדמיים ב-10 מ"מ. הציר האחורי רחב יותר ב-10 מ"מ. בלמים של AP על דיסקי קדמי בקוטר 335 מ"מ מחליפים את יחידת הבלמים המקוריים.

 

השיפורים לא נועדו להפוך את ה-STI לגרסת מסלול, אלא לדיברי סובארו " לקחת אותה לרמה הבאה". מבפנים גם נעשו שינויים קלים, כמו תפירה חדשה למושבים ותמיכה צידית משופרת וחלקי הפלסטיק הקשיחים הוחלפו בחלקים שחורים ומבריקים.

 

המחיר נושא רגיש כאן, שכן כעט בגרסה זו הוא כפול ממחירה של STI סטנדרטית, מה שכנראה אמור, ששיתוף הפעולה בין סובארו לקוזוורט, לא יסתיים כאן ויהיו עוד דגמי ביניים משופרים.

 

 

 

תגיות: סובארו
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.