אם אתם מכירים את היצע הדגמים של מרצדס אתם ודאי יודעים שלמרצדס אין דגם שנקרא CLE ואכן מדובר בדגם חדש לחלוטין עבור המותג, דגם אותו מרצדס תשיק השנה כדגם שמחליף במקביל את ה- C קלאס קופה וגם את ה- E קלאס קופה. כמובן שתהיה גם CLE קבריולט שתחליף את גרסאות הקבריולט המקבילות.
מרצדס C קלאס קופה היוצאת זכתה להצלחה מסחרית אך ה- E קלאס קופה לעומתה הצליחה הרבה פחות ולכן, כנראה, מרצדס בחרה לאחד בין הדגמים לדגם אחד שיהיה ארוך יותר, משמעותית למעשה, מה- C קלאס קופה היוצאת ודומה יותר בגודלו ל-E קלאס קופה היוצאת. זה כמובן גם אומר שמעתה תאלצו לשלם יותר על מכונית הקופה הקטנה בהיצע של מרצדס, קטנה באופן יחסי כמובן שכן למרצדס CLE אורך של כ-4.85 מטר.
כדגם שמחליף במקביל שני רכבים מסיגמנטים שונים, אתם יכולים לצפות לתא נוסעים יוקרתי יותר אם אתם לקוחות של ה-C קלאס קופה ולהתנהגות כביש ספורטיבית יותר אם אתם לקוחות של ה- E קלאס קופה. למעשה, אלו הבקשות שמרצדס זכתה להן כאשר שאלה את לקוחות הדגמים היוצאים מה הם היו רוצים לפגוש בדגם החדש.
בתחום ההנעה נפגוש בדגם בעיקר מנועי 2.0 ליטר טורבו עם סיוע היברידי 48V או בגרסאות פלאג-אין מלאות, אך גם מנוע שישה צילינדרים טורבו אחד לפחות שכן בכל זאת מדובר בדגם שמחליף את ה- E קלאס קופה. כמובן שנקבל גם שתי גרסאות ביצועים, CLE53, שבשלב זה אנחנו עדיין לא יודעים מה נמצא מתחת למכסה המנוע, ודגם CLE63 הבכיר וכאן כנראה שנמצא את אותה מערכת הנעה של C63 החדשה, מערכת הנעה היברידית פלאג-אין E Performance בהספק כולל של 680 כ"ס.
אין ספק כי זו תהיה מכונית נאה מאוד למראה, איכותית נוחה ונינוחה אך החדשות הפחות טובות הן עבור לקוחות C63 קופה היוצאת שלא רק שאיבדו את מנוע ה-V8 עם הסאונד המגרגר הם יקבלו רכב גדול וכבד יותר משמעותית. למרות זאת יש לציין כי ה-C63 מעולם לא הייתה הכלי החד בסביבה בכל הקשור לניהוג אלא יותר סוג של מכונית שרירים מופרעת.